Stavbaři na D1 v Brně začnou bourat most přes koridor, trať čekají noční výluky
Foto:
ŘSD Jihomoravský kraj
Pro stavbaře, kteří pracují na rozšíření dálnice D1 v Brně mezi 194. a 196. kilometrem začne ve čtvrtek nejkomplikovanější část. Začnou postupně bourat desetipolový most přes železniční koridor z Brna do Břeclavi. Zatím se obejdou bez výluk, protože budou bourat pole, které nejsou nad tratí, ale v lednu bude několik nocí provoz na trati vyloučený, řekl novinářům zástupce zhotovitele Jiří Salava z firmy Metrostav Infrastructure. Dálnice má být rozšířená v polovině roku 2025.
Většina mostu by měla být zdemolovaná do Vánoc
„Většinu mostu chceme mít zdemolovanou do svátků a poté budeme pokračovat v lednu. Výluky začnou 15. ledna a budou trvat pět dnů vždy od 23:30 do 4:00,“ řekl Salava. Poté se bude stavět most nový a doprava by měla být převedena do hotového jízdního pásu ve směru na Prahu po polovině příštího roku a začne pracovat v jízdním pásu ve směru na Ostravu, řekl generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl.
Upravili dopravní značení
Stavba, při níž se dálnice rozšiřuje ze čtyř pruhů na šest, se od začátku v polovině letošního roku stala kritickou pro dopravní situaci v Brně a v okolí. I při běžném provozu bez nehod a jiných mimořádností vznikají až několik kilometrů dlouhé kolony z obou stran, stejně tak na dálnici D2 i ve Vídeňské ulici, po které proudí doprava z dálnice D52. Silničáři proto ve spolupráci s policií zavedli opatření, která mají zajistit větší plynulost dopravy. Proměnné dopravní značení upravuje maximální rychlost, aby řidiči dojížděli do kolony pomaleji. Omezené je předjíždění kamionů, u sjezdů z dálnice vznikla v pravém pruhu vyšrafovaná žlutá místa, aby bylo možné i z levého pruhu plynule z dálnice sjet.
Změní organizaci dopravy na D2
Podle Mátla by se také už v lednu měla změnit organizace dopravy na dálnici D2 směrem do Brna. Nyní slouží k odbočení na dálnici D1 jediný pruh a dva průběžné pruhy slouží k cestě do Brna. „Máme v plánu, že už od chrlického sjezdu bude odbočovací pruh sloužit pouze vozidlům, která pokračují po D1 na Vyškov a pravý jízdní pruh by sloužil pro odbočení na dálnici D1 na Prahu. K cestě do Brna by byl jen jeden pruh,“ vysvětlil Mátl.
Rozšíří dálnici D1 od Kývalky po Holubice
Křižovatka D1 a D2 už by se však někdy příští rok měla začít přestavovat jako součást rozšíření dálnice D1 od Kývalky po Holubice. „V úterý jsme vypsali výběrové řízení na zhotovitele. Uvidíme, jak rychle se to podaří a v jaké fázi bude nyní rozšiřovaný úsek. Rozhodně to bude mimořádně složitá stavba,“ řekl Mátl. Měla by trvat čtyři roky a dají se čekat další silné dopady na už tak zhuštěnou dopravu na jihu města.
- Vydáno dne:
- 07.12.2023
- , 07:00
- Autor:
- Ondřej Požár
- ČTK
NEJČTENĚJŠÍ
Exkluzivně pro Brňana
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT
- Nedělní speciál: Světový den včel oslaví v Brně ot…
- Při vážné nehodě na Blanensku se zranili tři muži,…
- Ústav soudního lékařství v Brně skrývá dobovou pos…
- Ani po týdnu od požáru podchodu v Brně zatím není …
- Policisté odhalili v Brně běžence z Afriky, sháněl…
- Motocykly, šifry, vláčky i zvířata. Do muzejní noc…
- Loňské Brněnské Vánoce skončily ziskem 212 tisíc a…
- Z týraného kotěte je hvězda s vlastním obrazem. Te…
- Exkluzivně pro BRŇANA: Velkolepá jezdecká show opě…
- Studenti oživují unikátní nábytek z prvorepublikov…
Přinášíme vám aktuální události z Brna a okolí. Přehledné zpravodajství, krimi, sport, kulturu a veřejné dění v Brně – denně pro vás vybíráme ty nejdůležitější zprávy z našeho města. Chybí vám tu něco? Napište nám.
copyright © 2022 Press Global s.r.o. ・ všechna práva vyhrazena・ created by hireus.club