Kampaň zaměřenou na finanční gramotnost středoškoláků spouští krajská příspěvková organizace Vzdělávací institut pro Moravu (VIM). Součástí je komunikace v ulicích i na sociálních sítích. Jedním z výstupů je také doporučení ke stažení aplikace Nekrachni, která pomáhá sledovat výdaje, plánovat rozpočet a chápat principy finančního zdraví. Kampaň reaguje na zjištění kraje, z kterého plyne, že mnoho středoškoláků má v této oblasti omezené znalosti. V tiskové zprávě to dnes uvedl radní Karel Jurka (ODS).
„Pokud chceme, aby byli mladí lidé schopni podnikat, odpovědně hospodařit a plánovat svoji budoucnost, musíme s tím něco dělat,“ uvedl Jurka.
Ředitelka VIM Leona Sapíková považuje za zásadní, aby se téma finanční gramotnosti dostalo do škol a k učitelům
„Jen tak zajistíme, že se budou vzdělávat i další generace a kampaň nebude jen krátkodobá záležitost. Bohužel některé školy na toto téma zatím málo reagují, nebo nevědí, jak výuku uchopit v praxi. Proto jsme kromě kampaně pro žáky připravili i semináře pro učitele zdarma, ve kterých je budeme v této oblasti dále vzdělávat,“ sdělila.
Kampaň potrvá celý květen. Komunikace zaměřená na středoškoláky využívá jazyk a vizuální styl, který je jim blízký. Dominantní jsou sociální sítě. Náklady dosahují jednoho milionu korun, přičemž Nadace České spořitelny poskytla půlmilionový příspěvek.