Sedm řidičů autobusu vymění na prázdninové měsíce ostravskou uniformu za brněnskou. Od poloviny týdne vypomáhají brněnskému dopravnímu podniku pokrýt období dovolených. Dopravce je zaučil na linkách, které mají jednodušší trasování a nejsou dotčené výlukami, popsala mluvčí brněnského podniku Hana Tomaštíková.

„Období prázdnin je vždy z hlediska obsazování služeb komplikované. Přestože jezdíme v omezeném režimu, většina zaměstnanců chce využít dovolenou právě v červenci a srpnu. Vzhledem k dlouhodobému nedostatku řidičů autobusů a trolejbusů tak nejsme schopni vyhovět všem. Díky výpomoci řidičů z ostravského dopravního podniku budeme mít v tomto směru daleko lepší možnosti. Za spolupráci a vstřícný přístup jsme velmi vděčni,“ řekl generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.

Řidiči z Ostravy prošli potřebným zaškolením, seznámili se s místními podmínkami, vyzkoušeli si nové trasy a od středy se postupně zařazují do ostrého provozu. Budou nasazováni především na linky číslo 46 a 57, které mají jednodušší trasování a nejsou přes léto ovlivněny výlukami.

Ředitel ostarvského dopravního podniku: Tato výpomoc není jen organizační záležitostí, je to výraz laskavosti a vzájemné podpory, kterou se snažíme v Ostravě budovat a kterou sdílíme i s kolegy v Brně.

„Laskavost vnímáme jako klíčovou hodnotu naší firemní kultury. Jsme rádi, že naši řidiči mohou v Brně nejen pomoct v náročném období, ale také si odnést cenné zkušenosti z jiného provozního prostředí, které jistě zužitkujeme i doma. Navíc to našim zaměstnancům umožňuje profesní i osobní obohacení, pohled zvenčí bývá často tím nejlepším impulsem pro zlepšení,“ dodal generální ředitel Dopravního podniku Ostrava Daniel Morys.

DPMB využil výpomoc z jiného města už před třemi lety. Kvůli čtyřměsíční výluce na tramvajové trati v Mostu zůstali tamní řidiči bez práce. Sedm z nich proto využilo možnost vozit cestující po Brně. Tři z nich v brněnském dopravním podniku zůstali na stálo.

Dopravní podnik města Brna zaměstnává 1400 řidičů, z toho 529 řidičů autobusu. Pro plný stav by podnik potřeboval o padesát řidičů autobusu více. S obsazováním směn tak pomáhají brigádníci a kmenoví řidiči čerpáním služeb navíc.