Brněnský dopravní podnik vypsal výběrové řízení na stavbu tramvajové tratě do sídliště Kamechy. Smlouvu plánuje uzavřít na přelomu července a srpna a poté by měl být zřejmý časový harmonogram stavby. Předpoklad uvedení do provozu je prosinec 2027, řekla mluvčí podniku Hana Tomaštíková. Předpokládaná cena je 2,5 miliardy korun.
Trať na Kamechy se začala připravovat před deseti lety, tehdejší náměstek primátora Robert Kotzian (tehdy ODS) hovořil společně s tratí k univerzitnímu kampusu o zprovoznění obou tratí do roku 2020. Do kampusu se tramvaje poprvé rozjely na konci roku 2022. Nyní připravovaná stavba umožní prodloužit současnou trať do Bystrce z Ečerovy o 1,4 kilometru.
Součástí bude i převážně ražený tunel s délkou 320 metrů, v krátké době tak půjde o třetí tramvajový tunel v Brně
Sídliště Kamechy se rozrůstá zhruba dvě desetiletí a je bydlištěm pro tisíce lidí. Obyvatelé zatím mohou využívat pouze autobusové linky, které jsou ve špičce plné a zároveň je cestovní doba delší kvůli nutnosti přestupu. Kromě konečné budou na trati ještě další dvě zastávky. Dopravní podnik předpokládá, že na Kamechy prodlouží tramvajovou linku 1, zachová autobusové linky E50 a 52 a zruší linku 54, která slouží spíše jako posilová.