Na základě studie město trasu vybere a poté vznikne projektová dokumentace pro územní rozhodnutí i stavební povolení, řekl dnes na tiskové konferenci náměstek primátora Richard Mrázek (ANO).

Nové sídliště se začalo mezi Bystrcí a Žebětínem stavět před více než deseti lety, stále se rozšiřuje a dosud jej obsluhují autobusy, což není ideální a dlouhodobě efektivní. "Geologický průzkum, který jsme nechali zpracovat, totiž ukázal jiné geologické podmínky, než předpokládaly původní podklady. Rozhraní mezi zeminou a skálou bylo v původně uvažované trase tunelu v takovém místě, že by to s sebou neslo příliš vysoké náklady a náročná technologická řešení. Proto potřebujeme rozpracovat další varianty řešení," vysvětlil Mrázek.

Trať má měřit zhruba 1,5 kilometru a má pomoci cestovat zhruba 7000 lidí, kteří by měli bydlet na sídlišti po jeho dokončení. Mrázek věří, že Brno ještě získá evropské dotace.

Vedení Brna nechalo vypracovat na tuto trať investiční záměr před čtyřmi lety a už tehdy dopravní podnik hovořil o tom, že autobusová doprava na sídliště přestává být efektivní.

Brno chystá také další nové tramvajové tratě. Nejdále byla příprava obnovy trati ze Stránské skály do Líšně, kterou však zbrzdil odpor obyvatel ze staré Líšně. Druhou připravovanou tratí je odbočka ze Starého Lískovce k univerzitnímu kampusu. Již od půlky března začala stavba přeložky tratě z Dornychu na Plotní.