Ten představuje výběr toho nejlepšího z gastronomické scény ve městě pod Špilberkem Po loňském ročníku, který se vzhledem k pandemii koronaviru zaměřil pouze na podporu stávajících restaurací, barů, kaváren či hospod, se tak letos bude znovu hodnotit. A vzhledem ke stále nejisté situaci v tomto odvětví se TIC Brno rozhodl pokračovat i v podpůrném projektu Staň se hodnotitelem.

„Vyzkoušet si, jaké to je stát se hodnotitelem, můžou už druhým rokem všichni, kdo navštěvují brněnské podniky. Stačí, když na kartách přímo v zařízení obodují svou zkušenost a následně ji nasdílí na sociálních sítích s hashtagem #hodnotitelgourmetbrno,” vysvětlila ředitelka brněnského TIC Jana Janulíková.

Gourmet Brno má podle ní přinášet hodnocení skutečných uživatelů. „Jeho smyslem je sdílet gastronomické zážitky,“ dodala ředitelka s tím, že seznam zapojených podniků je dostupný na webu gourmetbrno.cz.

Projekt se postupem času vrací ke svému standardnímu systému výběru a hodnocení, kdy v první části brněnští patrioti a znalci místních podniků nominují podle jejich názoru nejlepší podniky. Ty pak v druhém kole ohodnotí nezávislá komise – tříčlenná pro každou kategorii – složená z odborníků či například food blogerů a novinářů z České republiky i ze zahraničí.

Nejlépe hodnocené podniky z osmi kategorií (restaurace, fine dining, bistra, pivnice, vinárny, kavárny, cukrárny a bary) se pak podle mluvčí TIC Brno Adély Novákové objeví na zmíněném portálu gourmetbrno.cz a také v tištěné brožuře s mapou. Vyhodnocení letošního ročníku by mělo proběhnout tentokrát na podzim.

„Zamýšleli jsme se, jak dále podpořit podniky v zimním období, a vznikla tak série podcastů, které jsou stále dostupné na webu. Jejich průvodcem se stal herec brněnského Městského divadla Roman Blumeier, který je zároveň tváří Gourmet Brno. Podcasty přibližují osobnosti, které stojí za neotřelými brněnskými koncepty, a představují jejich příběhy. Téma jídla může být totiž o mnoho širší než jen to, co vám přinesou na talíři,“ míní Jana Janulíková.

Koncept Gourmet Brno navíc zaujal i další česká i zahraniční místa, která v Brně hledají inspiraci. Zcela přirozeně tento brněnský projekt přerostl své hranice a ve spolupráci s Centrálou cestovního ruchu jižní Moravy se rozšířil i do Jihomoravského kraje.