Tramvaje vyráběně v ČKD v 90. letech minulého století doplní vozový park a mohou nahradit tramvaje T3 v nejhorším technickém stavu.

Brno dlouhodobě provozuje dvacet tramvají T6. "Zatímco čtyři tramvaje z Prahy by měly jezdit do podzimu, u dalších čtyř prověřujeme technický stav. Postupně jsme je do Brna převezli minulý týden. Podrobné technické prohlídce se musí podrobit všechny," uvedla tisková mluvčí Dopravního podniku Hana Tomaštíková.

Ty, které půjdou do provozu, musí projít i nezbytnými úpravami pro specifika brněnského provozu. V Praze má totiž elektrické vedení opačnou polaritu než v Brně, musí se také vyměnit spřáhla. Tramvaje se také musí vybavit brněnským řídicím informační systémem.

Praha se tramvají T6, kterých měla původně 150, masivně zbavuje vzhledem k tomu, že v posledních letech výrazně obnovovala vozový park novými vozy ze Škody Transportation 15T ForCity. Celkem jich Praha odebrala 250, poslední letos v únoru.

Tramvaj T6 je sice vysokopodlažní, ovšem spolehlivá a v provozu osvědčená. Bez pražských vozů má brněnský dopravní podnik v provozu 299 tramvají, z toho 172 nízkopodlažních.