Podnik již zahájil výběrové řízení, práce mají stát zhruba 15 milionů korun, které se nyní firma snaží sehnat z národních dotací či z norských fondů, řekl generální ředitel Miloš Havránek.

Loď Dallas postavili svépomocí zaměstnanci dopravního podniku v roce 1955. Do roku 1992 jezdila pod jménem Moskva, odstavena byla v roce 2011. Unikátní je v tom, že má motor z tramvaje. Všechny lodě, které kdy dopravní podnik na přehradě provozoval, měly a mají elektromotory.

Dosud dopravní podnik dělal na lodi jen nejnutnější údržbu a přemýšlel co s ní. Vzhledem k povinnostem, které vyplývají z památkové ochrany, o prohlášení za památku nestál. "Když se stala památkou, nikdo nechtěl dát peníze na její opravu, tak teď zkoušíme podruhé oslovit ministerstvo kultury, variantou jsou i norské fondy. Evropské fondy žádnou možnost nenabízejí," řekl Havránek. Částečně by mohl přispět také kraj či město.

Vedení podniku se k opravě rozhodlo i proto, že primátor Petr Vokřál (ANO) přišel s nápadem, že by mohla loď znovu začít plout právě v roce 2020, kdy by mohl být na přehradě olympijský park podobný tomu, jako byl letos na výstavišti při zimních hrách.

Dallas by se měl po opravě zařadit mezi historická vozidla, která podnik v posledních letech renovoval. Jde například o tramvaje T2, T3 či K2. Pracuje i na trolejbusu 15Tr či autobusu Karosa řady 700.

Loď Dallas dostane některé nové prvky, při pohledu zvenčí bude však stejná jako nyní a zachovaný zůstane i motor. Nyní má podnik šest moderních výletních lodí, které jezdí po přehradě od jara do podzimu. Dallas bude sloužit komerčním a příležitostným jízdám.