Brněnská část Židenice usiluje o úpravu dopravního uzlu Stará osada, který by měl být bezbariérový a bezpečně propojený s vlakovým nádražím. Podle starosty Petra Kunce (Hlas pro Židenice) patří terminál k nejvytíženějším v Brně a zaslouží si to i s ohledem na rozsáhlé opravy Mendlova náměstí, řekl dnes. Investiční záměr za 70 milionů korun schválili na svém jednání městští radní. Termín realizace není znám. Záležet bude na rozpočtu, řekl k tomu radní Petr Kratochvíl (ODS).

Terminál je potřeba vybavit dostatečnými bezpečnostními prvky pro lidi se znevýhodněním. „Nově bude mít vodicí linie, součástí bude také úprava vysokých obrubníků,“ uvedl Kratochvíl. Součástí záměru je posunutí přístřešku zastávek nebo upravení místa pro přecházení v prostoru smyčky. „Vzhledem k velké vytíženosti dopravního uzlu a využívání kloubových autobusů se kvůli zvýšení bezpečnosti prodlouží vyřazovací a zařazovací pruh v Bubeníčkově,“ dodal radní. Cyklisti by po úpravách v místě smyčky jeli po společné stezce s chodci a následně by se pomocí piktogramu dostali do zóny 30.

Bezpečnější cestu k vlakovému nádraží má zajistit změna provozu v ulici Stará osada, která bude jednosměrná

„Nyní lidé musí po obousměrné silnici bez chodníku, průchod není bezpečný ani pohodlný,“ uvedl Kunc. Chce se zasadit o to, aby letos na dopravní a bezbariérové změny začal vznikat projekt. Kromě toho plánuje městská část společně s Kanceláří architekta města Brna na podzim architektonickou soutěž na komplexnější proměnu celé lokality. Zahrnovat má třeba přestavbu budovy, kde sídlí obchod Albert, nebo úpravy v Gajdošově ulici, které by vedly k jejímu zklidnění.