Exkluzivně pro Brňana: Petr Lesenský

Základem výzvy, propojující brněnské marketéry, je rychlost.

  • Foto

    archiv PL

Zakladatel PR agentury a nadšený futsalista. To je Petr Lesenský, původní profesí novinář. Později ho zlákalo psaní PR článků, tiskových zpráv a marketing. Nyní zareagoval lidsky na současnou situaci a hrozbu koronavirového onemocnění – jak jinak, než nástroji, které nejlépe ovládá.

Jak vás napadlo, že proti koronaviru lze bojovat i PR a marketingem?
Myšlenka propojit brněnské marketéry naší výzvou #marketingpomaha vznikla z toho důvodu, že jsme se v řádu dní začali setkávat s enormním zájmem o pomoc v oblasti PR a makretingu. Obraceli
se na nás subjekty, které měly nápady na smysluplné projekty, i úřady, které potřebovaly pomoc v řádu hodin s krizovou komunikací. Přestože jsme rychle vyčlenili část týmu pro tyto bezplatné služby, přestali jsme mít dostatečnou kapacitu a potřebovali jsme posilu v podobě dalších odborníků. Jinak by ty projekty nemohly vzniknout rychle – a v této době rozhodují hodiny.

Jaké služby jste se jako zakladatel PR agentury rozhodl nezištně nabídnout – a komu?
V první fázi jsme byli o podporu požádáni ze strany úřadů samosprávy a veřejné správy. Právě u starostů, zástupců města či kraje se sbíhá nejvíce požadavků v době krizové komunikace i nápadů, jak rychle pomoci. Vidíme, že spousta marketingových a PR agentur pomáhá. Základem naší výzvy, propojující brněnské marketéry, je rychlost. Více hlav víc ví a více udělá. Jsem nadšený, když vidím, jak spolupracují subjekty, které proti sobě normálně válčí v tendrech. 

Jak vypadá vaše forma pomoci orgánům samosprávy a veřejné správy?
Všem stěžejním úřadům v kraji jsme se nabídli aktivně. Brno je malé, všichni se známe, nabídka byla rychlá, neformální. Okamžitě jsme dostali úkoly. Celý ten náš nově vznikající tým šikovných freelancerů a špičkových agentur řeší nejčastěji weby, texty, grafiku, videa, krizovou komunikaci, sociální sítě či medializaci. Je to náš denní chleba, víme, jak na to. Zjednodušeně říkám, že díky naší práci se lidé  například dozví, kdo a kde šije roušky a jak si je může objednat domů.

S kým konkrétně v Brně především komunikujete – jsou to starostové? A co můžete a dokážete vykrýt?
Ano, právě u starostů se sbíhá nejvíce nápadů na pomoc. A každý z těch nápadů, pokud je smysluplný, potřebuje k realizaci rychlou marketingovou podporu. Úřady brněnských městských částí i další radnice v regionu jsou teď navíc neustále v krizové komunikaci. Odborníci jsou tam potřeba. 

Založili jste nový web  www.pomahejmesi2020.cz  – jaký je jeho hlavní smysl a co  na něm v této chvíli veřejnost najde?
My jsme jen pomohli k jeho realizaci. Ten nápad je prostě perfektní a je to i ideální ukázka naší výzvy #marketingpomaha. Nadšenci, kteří stojí za tímto projektem, za námi přišli v pondělí a v úterý už byl web na světě a vařilo se pro seniory 250 obědů. Veřejnost o projektu věděla a vše začalo fungovat. Každý den zpoždění u tohoto projektu by byl škoda. Jeden udělá web, druhý obsah a třetí to propaguje. 

Jaké další konkrétní formy pomoci se už podařilo realizovat – pokud nemám na mysli pouze informovanost?
Těch projektů je za pouhý jeden týden kolem deseti. Kromě průběžného řešení krizové komunikace u úřadů na nejrůznějších úrovních jsme s ostatními agenturami pomohli kromě projektu www.pomahejmesi2020.cz  několika komunitním projektům či neziskovému sektoru. Řeší se medializace projektů zaměřených na roušky, bezplatné právní ochrany, propagace linky důvěry, video-konzultace pro lékaře či na dodávku jídla pro záchranný systém. Nabíráme další kapacity, abychom byli připraveni rozdělovat práci.

Jaké typy projektů nejčastěji řešíte?
Většina nápadů na projekty, se kterými máme promptně pomoci, se teď týká kvalitní informovanosti a propojování lidí mezi sebou. Nejčastější témata jsou právě potraviny a roušky. 

Jak jste se vůbec vy sám – původně novinář -  k PR a marketingu dostal?
V médiích jsem pracoval sedm let, naplňovalo mě to. Vždy mě bavilo hledat témata, propojovat lidi, upozorňovat na něco neobvyklého. Přejít z redakce do PR branže pro mne bylo vlastně velmi snadné. I nadále jsme si hráli s tématy, jen v jiných souvislostech. Na práci v agentuře mě aktuálně nejvíce baví rozmanitost a propojování PR s marketingem u integrovaných kampaní. Pravdou je, že konkrétní zakázky už řeší spíše moji kolegové v týmu, nicméně stále se snažím být týmu prospěšný svými nápady a zkušenostmi.

Kdy vás napadlo založit PR agenturu?
Vlastně nikdy, nebyl to plán. Potkal jsem Markétu Kohoutkovou, se kterou to táhnu už více než deset let. Nabalujeme na sebe moc fajn lidi, šikovné a loajální. Rosteme s počtem zakázek, vše je přirozené. 

V čem si myslíte, že je základ dobrého PR? 
Autenticita a poctivá práce. Volba tématu a efektivní cílení pomocí dobře zvolených nástrojů. Stěžejní je kvalitní příprava před samotnou akcí.

Kolik lidí dnes tvoří váš tým a kolik z nich nyní dobrovolně pomáhá?
Je nás přes dvacet. Hlavní tým máme v Brně, pobočku v Praze. Dobrovolně pomáháme všichni, jsme jeden tým. Ale jak říkám, každá agentura nějak pomáhá, to není nic výjimečného. Naše výzva  #marketingpomaha je jiná v tom, že díky našim spolupracujícím kolegům z jiných agentur a freelancerům můžeme pomoci rychle. A o to v těchto dnech jde.

Zbývá vám nyní nějaký volný čas? Pokud ano, jak ho trávíte? A jak ho trávíte v běžném životě bez omezení, kterým musíme všichni čelit?                                                                                              

Mám rád sport, trénuji děti ve futsalu. Stále vymýšlím nějaké projekty, neumím sedět na zadku. Vždy jsem rád cestoval s dětmi a s manželkou jsme jim ukazovali jiné kultury a zvyky. Tak snad to bude co nejdříve zase možné.

Co byste na závěr chtěl popřát nebo poradit čtenářům?
Važme si základních věcí, držme spolu a přejme si úspěch.

Fotogalerie: 
Zdroj: 
Brňan (RUP)