HaDivadlo zkouší udržitelnou tvorbu, rozvíjí starší inscenace

  • Foto

    Anna Stránská - archiv

Brněnské HaDivadlo se v aktuální sezoně místo produkce nových inscenací soustředí na tvůrčí zásahy do těch starších. Sezona inspirovaná pandemickým obdobím a problematikou nadprodukce nese název Nerůst, divadelníci zkoumají, jak lze upřednostnit kvalitu před kvantitou a tvořit "udržitelně a šťastně". Několik inscenací se tak v následujících měsících dočká uměleckých zásahů či doprovodných programů, informovala mluvčí divadla Marie Rotnáglová.

"Ke spolupráci na Tvůrčích intervencích jsme znovu pozvali původní režiséry a další tvůrce projektů, kteří se tak na svou práci u nás podívají s novými nápady. Zároveň jsme pobídli náš kolektiv a herecký soubor k návrhům a některé z těchto intervencí tak vznikají v jejich kurátorství nebo i režijním gestu," napsali k připravovaným událostem dramaturgové HaDivadla Matěj Nytra a Anna Prstková.

První ze série tvůrčích zásahů iniciovala herečka Táňa Malíková, která v inscenaci Naši ztvárňuje postavu mladší dcery, klimatické aktivistky. Na intervenci pak pracoval umělec Michal Mitro, který do prostor HaDivadla umístí terapeutickou lampu a nastolí otázky, zda se dá smutek léčit světlem a nakolik technologie dovedou lidem "zázračně" pomoci.

Diváci se tak od 10. do 12. ledna mohou kromě večerní návštěvy inscenace zúčastnit také odpolední světelné terapie. Video a audio instruktáž připravili Jiří Miroslav Valůšek a Simona Peková, herci z představení Naši.

Další z tvůrčích intervencí je na programu HaDivadla 18. až 23. ledna. Návštěvníci Alfa pasáže, v jejímž suterénu studiová scéna sídlí, vstoupí do výstavy vytvořené z kulis a scénografických prvků HaDivadla. Později se diváci mohou těšit třeba na návrat bývalých herců a hereček na scénu HaDivadla v rozšiřujícím programu k inscenaci Jiřího Havelky Indián v ohrožení, která je na repertoáru od roku 2008.

Zdroj: 
čtk