Jihomoravské školy vyčleněné záchranným složkám využívá 500 dětí
Foto:
ilustrační, redakce
V kraji je 42 škol, které z důvodu distanční výuky ve školách v republice hlídají děti pracovníků záchranných složek. Ti mohou díky tomu chodit do práce. Cílem je zamezit nedostatku personálu v profesích spojených s bojem proti nemoci covid-19.
K dnešnímu poledni bylo ve školách 466 dětí. "Z toho je pět dětí v předškolním věku a 461 dětí je ve věku 1. stupně základních škol," uvedl Holeček.
Jihomoravský kraj na základě nařízení vlády vyčlenil asi 40 škol, které se starají o děti policistů, záchranářů nebo pracovníků v sociálních službách. Zařízení jsou v klasických školách, které mají pro své žáky distanční výuku. Školy jsounapříklad v Brně, Blansku, Boskovicích, Břeclavi, Lednici, Kuřimi, ale také ve Veselí nad Moravou nebo Slavkově u Brna, Modřicích, Šlapanicích, Rosicích nebo Rajhradě a v dalších obcích. Na jaře bylo podle mluvčí kraje Moniky Brindzákové vyčleněno asi 20 škol, které se staraly zhruba o 400 dětí.
V Jihomoravském kraji je od počátku pandemie k dnešnímu dni 18.372 potvrzených případů nákazy novým typem koronaviru. Vyplývá to z webových stránek ministerstva zdravotnictví. S nemocí zemřelo 185 lidí, vyléčilo se 7522 lidí.
NEJČTENĚJŠÍ
Exkluzivně pro Brňana
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT
- V brněnské inscenaci Lazebníka sevillského dostali…
- Provoz na trati Praha – Brno na Blanensku je…
- Řehák a Sparta dostali pokutu za derby, brněnský Ž…
- V aplikaci ČD Můj vlak si lze koupit veškeré jízde…
- V brněnském divadle připravili balet o Kafkově živ…
- Jihomoravský kraj nedostane dotaci na nové vlaky, …
- Zaměstnanců nad 55 let přibývá, největší slabinou …
- Brno nabídne velkometrážní byt v centru pro sdílen…
- Několik ulic v historickém centru Brna čeká oprava…
- Svaz vinařů varuje před agresivní chorobou, rozšíř…
Přinášíme vám aktuální události z Brna a okolí. Přehledné zpravodajství, krimi, sport, kulturu a veřejné dění v Brně – denně pro vás vybíráme ty nejdůležitější zprávy z našeho města. Chybí vám tu něco? Napište nám.
