Opravy tramvajové trati, inženýrských sítí, vozovky i chodníků začnou v Lesnické ulici 9. ledna a bude kvůli nim výluka tramvají, mířících na Lesnou. „Linka 9 bude ze zastávky Jugoslávská v Merhautově ulici odkloněna do smyčky Štefánikova čtvrť,“ sdělil k tomu Dopravní podnik města Brna.

 Podle starosty Brna-severu Martina Malečka (Hnutí SOL) je náhradní doprava rozmělněna do několika tras a přestupních bodů mezi autobusy a tramvajemi. „Východní část sídliště Lesná má linku 46, která se pro přestup potká s tramvajemi linek 5 a 9 již ve Štefánikově čtvrti,“ informoval Maleček.

 Západní část Lesné bude mít k lince 57 nově linku x9, která pojede dále z Halasova náměstí po třídě Generála Píky k trolejbusům na Provazníkově a dále po Jugoslávské až na přestup zvaný hrana – hrana s tramvajemi u Dětské nemocnice. A brněnské čtvrti Černá Pole nabízí linka x9 to stejné.

 „Kdyby ta okružní linka byla až na Moravák či Českou, ušetřilo by to mnoha lidem jeden přestup, cenné minuty. To zas mnoho lidí raději pojede autem,“ okomentoval to na facebooku Brňan Vladimír Vlk Kutálek.

 Podle starosty pak už zbývá pouze stará zástavba v Černých Polích se dvěma zastávkami dočasně bez tramvajového provozu. Zastávka Tomanova je jednoduše nahrazena náhradní zastávkou na druhé straně parku.

 „Zemědělská jako jediná z celé oblasti se nachází v nejstísněnějším prostoru a pokud nechceme obtěžovat nebo nějak výrazně omezovat rezidenty v uličkách typu Černopolní, tak zbývá jediný „únik“ Erbenovou na Drobného ulici. Zmíněný přestup na náměstí 28. října se tak skutečně týká jen této jedné jediné zastávky, nikoliv systémově celé oblasti Černých Polí nebo Lesné,“ sdělil k řešení náhradní dopravy Maleček.

 Některým lidem z Černých Polí se řešení náhradní dopravy moc nezamlouvá. Podle Ludvíka Páva, který se k náhradní dopravě vyjádřil na sociální síti, obětoval dopravní podnik nejdůležitější zastávku na Zemědělské u Mendelovy univerzity a donutí tak řadu lidí chodit stovky metrů pěšky.