Hluk podle obyvatel okolních ulic připomíná hřmění při bouřce. „Za ulici Vrbí v těsné blízkosti budeme vděční za řešení problému s hlukem, který je opravdu extrémní. Kombinace průjezdu kloubového autobusu v závěsu s kamionem je opravdu unikát,“ stěžuje si na sociální síti jeden z Brňanů.

Podle starosty Brna-severu Martina Malečka (hnutí SOL) na hluk poukazují lidé z Kaloudovy a Valchařské ulice a ze spodní části Soběšické ulice. A přidali se i obyvatelé Dolnopolní ulice. „Byl jsem se na místě podívat a průjezd větších vozidel nebo nedodržení rychlosti působí opravdu hlukový problém,“ potvrdil starosta.

Po mostním provizoriu, které mělo umožnit hladší průjezd tímto místem, se v režimu 2+2 pruhy jezdí od minulého pátku, přičemž řidiči by měli dodržovat maximální rychlost 20 km/h. Ze stížností lidí, kteří bydlí v lokalitě kolem Tomkova náměstí, však vyplývá, že rychlost mnohdy překračují.

„To rychlostní omezení je tam asi jen na okrasu, nikdo ho snad nedodržuje. Dnes s námi jel řidič MHD minimálně 50 km/h. Parádně to rozjel, aby stihl zelenou, lehce přibrzdil v zatáčce a pak hurá na most. Takže o nějaké dvacetikilometrové rychlosti nemůže být řeč,“ napsala na sociální síti Kateřina Sodomková s tím, že hluk je slyšet i na Dukelské třídě.

Kvůli stížnostem Brňanů se proto objevila na Twitteru neobvyklá výzva Ředitelství silnic a dálnic šoférům. „Žádáme řidiče o dodržování dopravního značení v ulici Provazníkova v Brně, které omezuje rychlost přejíždění po mostním provizoriu na 20 km/hod a maximální tonáž na 22 tun! Při nerespektování omezení se tvoří nadměrný hluk a dochází ke škodám na provizorní konstrukci,“ upozornili na sociální síti silničáři. 

Podle zhotovitelů stavby už byla udělaná všechna dostupná opatření ke snížení hlučnosti a bylo už objednáno měření hluku.

Odborníci na dopravu i silničáři přitom tvrdí, že pokud řidiči nebudou na provizorním mostě dodržovat zmíněná omezení, mohlo by dojít k omezení provozu v režimu jeden plus jeden pruh. To by znamenalo, že řidiči tam budou opět stát v dlouhých kolonách.