MHD a příměstské busy mají v částech Brna kvůli přetíženým silnicím zpoždění
Foto:
DPMB
Zpoždění spojů brněnské MHD a příměstských autobusů v posledních týdnech na jihovýchodě a východě Brna dosahuje až 20 minut, výjimečně bývá i vyšší. Doprava je podle dopravních podniků v daných částech města tak intenzivní, že jí silnice nejsou schopné pojmout. Jde o setrvalou situaci, která je obvykle na podzim nejhorší. Největší zpoždění mají spoje v ranní a v odpolední špičce.
Zpoždění se pohybuje od 10 do 20 minut
V úterní ranní špičce dopravní podnik například informoval o zpožděních osmi autobusových linek a jedné tramvajové mezi deseti a 20 minutami, podobně hlásí zpoždění regionálních linek Organizátor jihomoravské veřejné dopravy Kordis. V odpolední špičce je situace obdobná. Kritickými místy jsou ulice Hladíkova, Otakara Ševčíka, Opuštěná, Řípská, Olomoucká, Havránkova, Kšírova a Sokolova. Situace se zlepšila díky otevřené estakádě okolo Tomkova náměstí.
Nárůst cestujících souvisí s „extrémním podzimem“
„Jedná se v podstatě o jedinou oblast, kde ke zpožděním a narušením provozu dochází poměrně často. V tomto ročním období je to navíc umocněno klasickým ‚extrémním podzimem‘,“ řekla mluvčí dopravního podniku Hana Tomaštíková. Na podzim je cestujících víc, protože lidé nemají dovolenou a všichni jezdí do práce, ve městě je maximum vysokoškoláků, lidé více jezdí za nákupy. „A s brzkým příchodem tmy jezdí řidiči jinak a například jich méně projede křižovatkami na zelenou,“ uvedla Tomaštíková.
Regionální linky ovlivňuje situace na D1
Regionální linky značně ovlivňuje situace na dálnici D1 z obou stran na příjezdu do Brna, příjezd po dálnici D2 a po dálnici od Pohořelic. „Nemáme přesná čísla, ale pocitově je to dlouhodobý, ale náhodně se vyskytující jev. Bývá to každý den jiné, jednou je to kalamita, jindy je to bez problémů. Obecně bývá nejproblematičtější pátek, hlavně odpoledne, kdy se vracejí Moravané, kteří pracují v Praze,“ řekl mluvčí Kordisu Květoslav Havlík.
Kamiony zablokují výpadovku od Vídně a autobusy mají problém
Regionální autobusy mají problém obvykle, když kamiony zablokují výpadovku od Vídně a snaží se odbočit na dálnici D1 směrem na Polsko. Stejný problém nastává na dálnici D2, kterou blokují kamiony, které se snaží odbočit na D1 na Prahu. „Navigace se pak snaží protáhnout řidiče přes Modřice, Přízřenice a zablokují se i tyto trasy,“ řekl Havlík.
Navigace mají zpoždění oproti reálné situaci
Situace okolo Zvonařky, v Hladíkově ulici a ve Slatině je podle něj zhoršená opravou okružní křižovatky či rekonstrukcí nadjezdu nad Ostravskou ulicí. „Celkově je teď v Brně víc oprav, než by si město zasloužilo, ale nemám dojem, že se situace zhoršuje. Všichni dnes používají navigaci, která se je snaží vyvést na méně zatížené silnice, ale obvykle mají aplikace zpoždění proti aktuální situaci. Takže se auta začnou někde štosovat a jinde se zase prostor uvolní,“ dodal Havlík.
- Vydáno dne:
-
- ,
- Autor:
- Ondřej Požár
- ČTK
NEJČTENĚJŠÍ
Exkluzivně pro Brňana
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT
- Umělá inteligence pomůže vědcům s včasnou detekcí …
- Slovák, který v Brně shodil z hradeb německého tur…
- V Česku už déle než měsíc není půdní sucho, sleduj…
- V Brně začne festival Ekofilm, soutěžit na něm bud…
- Audit Brněnských Vánoc zjistil nedostatky, organiz…
- Ponava v Brně se má proměnit v atraktivní a udržit…
- Investice firem z jihu Moravy do životního prostře…
- Brno podpoří pěti miliony korun propagaci stavby k…
- Veletrhům Brno se loni propadl zisk na 90 milionů …
- Plánovaný centrální magistrát v Brně by mohl pojmo…
Přinášíme vám aktuální události z Brna a okolí. Přehledné zpravodajství, krimi, sport, kulturu a veřejné dění v Brně – denně pro vás vybíráme ty nejdůležitější zprávy z našeho města. Chybí vám tu něco? Napište nám.