Projekt podle architekta Ondřeje Chybíka zachovává brutalistickou strukturu budovy a zároveň přehodnocuje veřejný prostor na funkční objekt přizpůsobený současným potřebám cestujících. První z nich by nádraží v nové podobě mělo přivítat už v lednu.

Autobusové nádraží Zvonařka, navržené v roce 1984 a postavené o čtyři roky později, denně navštíví více než 25 tisíc cestujících ze všech koutů republiky i Evropy, kteří zde získávají první dojmy o městě. Celková modernizace od architektů studia Chybík+Krištof nádraží esteticky sjednocuje, zvyšuje jeho funkčnost a přehlednost.

Nádraží na Zvonařce architekti považují za jeden z nejvýznamnějších veřejných prostorů města, proto je při jeho regeneraci nezbytné brát v úvahu celou řadu faktorů. „Za prvé architektura reaguje na potřebnou funkčnost objektu, jejíž řešení musí být jasně definované a účelné. Za druhé veškerý důraz je kladen na potřeby uživatele prostoru. Třetím a nejdůležitějším principem je, že architekti zasahují do křehkého ekosystému, ve kterém se propojují společensko-politické faktory, ekonomika, historická dědictví a obavy o životní prostředí. Musíme proto brát v úvahu všechny tyto aspekty,“ uvedl v tiskové zprávě architekt Ondřej Chybík.

Dělníci stavbu očistili, opravili a natřeli světlými barvami, což opticky zvětšuje její světlou výšku. Hotová je i oprava ocelové příhradové konstrukce zastřešení, která je v celoevropském měřítku technicky i funkčně unikátní. Před Vánoci se dolaďovaly poslední detaily nového nasvětlení pomocí 400 nových světel.

Konstrukce velkoryse překrývá prostor nástupišť, pro které Chybík+Krištof přichystali rozšíření, lepší průchodnost a logické členění provozu s centrálním bezbariérovým přechodem.

Všechna nástupiště jsou pohodlně přístupná z nově dokončené výpravní budovy při ulici Zvonařka. Nová stavba je umístěna tak, aby byla pohodlně přístupná jak z Galerie Vaňkovka, tak z budoucí nové zastávky tramvaje Plotní. Odstraněním dočasných stánků z 90. let architekti otevírají terminál do města a zajišťují druhý vstup do stanice na úrovni ulice.

Na střeše budovy zůstane parkování pro stovku autobusů a přibude tam i 53 parkovacích míst pro auta, které výtah propojí s nástupišti a výpravní budovou. Poslední fází modernizace Zvonařky, která investora ČSAD Brno holding přišla na sto milionů korun, pak bude lednová úprava prostoru u výpravní budovy.