Uvedl to v tiskové zprávě ředitel společnosti Jiří Horský. Opatření platí nejen v meziměstské dopravě, ale aby zůstala zachována logičnost a jednoduchost tarifu, přistoupila ke změně i města, jejichž MHD je součástí systému a pro kterou nařízení vlády neplatí.

Například studenti do 18 let, kteří dojíždějí do Brna do školy a pojedou při tom ještě dvě mimobrněnské zóny, zaplatí za čtvrtletní jízdenku místo 1730 jen 1037 korun, totéž se týká i studentů do 26 let. Důchodci mezi 65 a 70 let zaplatí například za roční jízdenku pro Brno a čtyři mimobrněnské zóny místo 10.050 korun jen 3387.

Na jižní Moravě se sleva v MHD týká Brna a dalších sedmi městech. Děti do šesti let teď mohou jezdit všechny zdarma bez omezení počtu. Děti od šesti do 15 let budou mít se slevou 75 procent jízdenky předplatní i jednorázové, v Hodoníně a v Brně navíc platí, že zdarma mohou jezdit děti až do 10 let.

Mládež od 15 do 18 let už si nebude kupovat žákovské jízdné, ale dostane slevu bez ohledu na zvolenou trasu. „Při cestě mimo Brno budou předplatní i jednorázové jízdenky se slevou 75 procent. Při cestě v Brně se sleva nevztahuje na jednorázové jízdenky, na předplatní bude sleva 50 procent. Při kombinaci cesty z Brna za jeho hranice bude výsledná cena kombinací těchto slev. U jednorázových jízdenek tedy vzniká nová skupina jízdenek označených jako „Zlevněná B“. Nárok na slevu se prokáže například průkazkou IDS JMK, na vyzvání je nutné se prokázat oficiálním identifikačním průkazem,“ uvedl Horský.

I studenti od 18 do 26 let mohou využívat slevu 75 procent bez ohledu na trasu cesty a stačí se jim prokázat kartou ISIC. U lidí nad 65 let bude v celém kraji platit na předplatní jízdenky sleva 75 procent, stejně tak budou za sníženou částku k dispozici jednorázové jízdenky, ovšem pouze mimo Brno. V Brně si lidé musí pořídit roční kupón za 840 korun, aby tyto jednorázové jízdenky mohli využívat.

Lidé nad 70 let dosud jezdí v Brně i v regionu zdarma, musí mít pouze roční kupón za 2400 korun a jeho cena se sníží na 1237 korun.

Státní rozpočet má stát zavedení těchto slev téměř šest miliard korun ročně. Brno bude muset doplatit na provoz MHD 20 milionů korun, protože pro MHD vládní nařízení neplatí a vláda tak nebude ztrátu MHD kompenzovat.