Při tradiční podzimní akci Masaryk Racing Days je vypsaných devatenáct závodů a diváci se tak navzdory složité situaci související s pandemií koronaviru můžou těšit na kvalitně zaplněnou startovní listinu.

Na startovním roštu nebudou o prvním zářijovém víkendu chybět formulové vozy šampionátu BOSS GP, jehož se účastní i aktuální držitel oficiálního traťového rekordu Masarykova okruhu Ingo Gerstl. Rakouský závodník přijede se svým monopostem Toro Rosso STR1 ze seriálu F1, se kterým před třemi lety zajel rekordní čas 1:36,065.

„Automotodrom Brno rychlým formulovým vozům svědčí, protože trať nabízí výborné tempo a zároveň odpovídá nejpřísnějším bezpečnostním požadavkům,“ těší se na svůj pátý a šestý závod v sezóně Ingo Gerstl. BOSS GP se v ročníku 2020 pojede poprvé s účastí diváků na tribunách.

Kromě formulí dorazí do moravské metropole také závodníci ze středoevropské okruhové zóny. Čekají na ně hned dvě klání ve sprintu a jako doplněk sobotní vytrvalostní závod. „Napínavé momenty na dráze slibuje jak účast vozů typu GT, tak přítomnost Le Mans prototypů. Například s vozem Ligier JSP2 na trať vyjede slovenský závodní tým ARC Bratislava,“ upřesnil mluvčí brněnského automotodromu Petr Boháč.

V soutěži HAIGO se pak podle něj představí historické formulové a cestovní vozy z bývalé NDR. Do boje vyrazí i jezdci v továrních pohárech Renault Twingo Cup a Swift Cup Europe.

Aktuální hygienická opatření pořadatelům umožňují otevřít tribuny pro fanoušky, kteří však musejí počítat s určitými omezeními. „Paddock letos pro veřejnost zůstává uzavřený, proto jsme i výši vstupného zvolili spíše symbolickou. Prosíme všechny návštěvníky o dodržování rozestupů a celkově o vzájemnou ohleduplnost,“ dodává manažerka Jana Božková z Automotodromu Brno.

Pro návštěvníky se o víkendu otevřou přírodní tribuny C a F, stejně jako sedadlové tribuny T3 a T5. „Parkování je možné zdarma u otevřených tribun. Jednodenní vstupenku na závodní víkend Masaryk Racing Days a BOSS GP fanoušci pořídí za stovku. K dispozici jim bude i velkoplošná obrazovka naproti sedadlovým tribunám T3/T5,“ dodal Boháč.