Na vozech ničí sedačky, okna a karoserie, na zastávkách označníky s jízdními řády.  Dopravní podnik dál podniká kroky, které by měly vandalství zamezit. 

Nejčastěji vandalové sprejují po karoseriích, škrábou po sklech nebo ničí sedadla. Na autobusech jsou za rok 2018 škody vyčísleny na téměř 1,3 milionu korun, na tramvajích téměř 700 tisíc korun a na trolejbusech 79 tisíc korun.  Likvidace škod menšího charakteru probíhá během denní očisty vozů ve vozovnách, při poškození většího rozsahu musí být vůz stažen z trati a vypraven náhradní. Škody se tímto navyšují. „Snažíme se udržovat vozy v dobrém, reprezentativním stavu, prioritou je pro nás, aby se cestující cítili komfortně.  Na nová i starší okna lepíme ochranné fólie, které poničení eliminují,“ uvedl generální ředitel DPMB Miloš Havránek. Výměna jednoho zničeného skla stojí podnik průměrně pět tisíc korun. 

Vysoké jsou za loňský rok škody na zastávkových zařízeních. Poškozené jízdní řády, jejich kryty nebo vyvrácené označníky – tyto škody přesáhly loni 1,3 milionu korun. „Obecně se dá říci, že nejproblematičtější oblasti z hlediska vandalismu jsou sídliště, opuštěné lokality nebo specifická místa – například u střeleckého stadionu jsme loni dvakrát evidovali prostřelený označník,“ vysvětlil Havránek. V seznamu škod tohoto původu figurují i poničené jízdenkové automaty, budovy dopravního podniku, konečné stanice nebo měnírny. Náklady na jejich uvedení do původního stavu se pohybují v jednotkách až desítkách tisíc korun.

Dopravní podnik se v boji s vandalismem nevzdává, kromě lepení fólií na skla a zavedení kamerového systému spustil v roce 2018 kampaň, ve které cestující vyzývá, aby vůči vandalismu nebyli lhostejní a pokud jsou jeho svědky, informovali řidiče nebo Městskou policii. „Děkujeme občanům za jejich případnou spoluúčast, škody způsobené vandalismem jsou stále vysoké a jedná se o zbytečné finanční prostředky, které bychom mohli užít smysluplněji,“ řekl Havránek.