Letos nejdou na první setkání s žádným konkrétním návrhem a vyčkají, s jakou nabídkou přijde podnik. Vyjednávání o současné smlouvě se táhlo zhruba čtyři měsíce, platí do konce dubna.

Dopravní podnik by upřednostnil delší trvání smlouvy, aby nebylo nutné vyjednávat každý rok. "Uvidíme, jak se bude jednání vyvíjet, a podle toho se postavíme k délce smlouvy," řekl předseda Weinstein.

Klíčovým bodem bude růst mezd. Loni nakonec dopravní podnik výrazně ustoupil odborářům a platy rostly v průměru téměř o 4000 korun měsíčně. Částečně se zvýšil tarif a díky jeho růstu se zvyšovaly bonusy z něj vypočítávané. Zvyšovaly se i výkonnostní příplatky. Náklady na mzdy se tak zvýšily o 150 milionů korun. Základní průměrná mzda se po zvýšení pohybovala kolem 26.000 korun, s příplatky a bonusy kolem 30.500 korun. Pokud má růst mezd překročit míru inflace, musí růst o více než 2,1 procenta.

"Atmosféru mezi zaměstnanci nová kolektivní smlouva zlepšila, ale že by panovala super nálada, to se říct nedá. Stále je nedostatek řidičů. Kritický je u autobusů, u trolejbusů a tramvají je to lepší. Stále to však znamená přetěžování zaměstnanců," řekl Weinstein. Podle něj se budou při tvorbě nové smlouvy řešit i sociální podmínky, bezpečnost práce a také otázka stravného.