Jako houby po dešti vyrostly v centru města Brna předvolební stánky, které představují jednotlivé politické strany. Většina zvolila klasický montovaný stánek, jen brněnská KDU-ČSL upřednostnila pevný kamenný obchod na náměstí Svobody. Kandidátku této strany vede primátorův náměstek a lídr brněnských lidovců Petr Hladík. KDU-ČSL tři měsíce zjišťovala od obyvatel Brna, co by si přáli pro lepší život nebo taky jaké zázraky chtějí. Z jejich odpovědí vzešel program s dvacítkou bodů.  

KDU-ČSL čtvrt roku zjišťovala od obyvatel Brna, co by si přáli pro lepší život. "Oslovili jsme tisíce lidí. Dokonce nám 1516 lidí vyplnilo anketu. Z ní vyplývá, že si polovina z nich přeje změnit drobnosti v okolí svého bydliště jako například upravit křoviny, uklidit v parku, lepší zaměstnání, další senior taxík a podobně," uvedl Hladík. Dalších 24 procent trápí parkování a doprava nebo také špatný průjezd městem. „Kromě toho se lidovci zaměřili ještě na mladé lidi do 35 let. „Tři čtvrtiny z nich trápí bydlení. Je neuvěřitelně drahé a z toho mají největší strach," dodal Hladík. Ten dále dodal, že strana v říjnových komunálních volbách bude považovat za úspěch zisk nad 13 procent hlasů voličů. Před čtyřmi lety získala bezmála 12 procent.

Do boje o voličské hlasy vyrazila i brněnská ODS. Ta má svůj stánek umístěn na České a do voleb ji povede jednička společné kandidátky ODS se Svobodnými Markéta Vaňková (ODS). Před čtyřmi lety získala ODS necelých 8 procent, teď mají ambice získat o 10 procent více. "Za úspěch budu považovat vítězství. Chceme dosáhnout zhruba 18 procent. Pomoct by nám k tomu měl program a dobří kandidáti," uvedla Vaňková pro ČTK, která je advokátkou. Hlavním tématem je pro ODS doprava, která je ostatně v těchto volbách hlavním tématem všech politických stran. Na rozdíl od jiných ale chtějí zajistit možnost privatizace bytového fondu nebo mezi lidi dostat chytrou mobilní aplikaci, která bude informovat o každodenním chodu Brna.

Pod brněnským orlojem na centrálním brněnském náměstí se prezentuje ANO. "Uděláme Česko bohatší," slibuje před senátními a komunálními volbami vládní "hnutí" vlastněné Andrejem Babišem. V Brně, ale i v dalších městech vsází na jednoduchá sdělení „Kateřina chce lepší Komín“ nebo třeba „Petr má číslo na můj mobil“ (myšleno na Andreje Babiše – poznámka redakce). Při oficiálním zahájení kampaně, které bylo v pondělí v Praze, Andrej Babiš vyzdvihoval především nutnost velkých investic. Doprava a bydlení jsou přitom hlavní problémy, které šéf ANO v komunálu vidí.

ČSSD bude v kampani rozdávat pomeranče. Do voleb je jako jednička na kandidátce povede bývalý Onderkův náměstek Oliver Pospíšil. I pro tuto stranu je důležitým tématem doprava, kde se chtějí zaměřit na lepší koordinaci a plánování v budování dopravní infrastruktury, ale také chtějí zvýšit tlak na stát a kraj v této oblasti. "Chceme rychle územní plán, dostupnější MHD i dotace na roční jízdné MHD tak, aby bylo za polovinu a pro děti do 15 let zdarma," řekl pro ČTK Pospíšil. Nyní mají Brňané třetinovou slevu na roční jízdné. Brno se zatím řídí více než 20 let starým územním plánem, po roce 2022 má přestat platit.

Svůj poutavý banner prezentují na náměstí Svobody i Zelení. Ti mají na jižní Moravě 25 kandidátek, z toho 16 je v Brně a jeho městských částech, zbytek v různých obcích. V Brně vede kandidátku místostarostka městské části Brno-střed Jasna Flamiková. Z jejich programu je zřejmé, že chtějí, aby bylo Brno městem zeleně se zdravým životním prostředím a čistým ovzduším. Chtějí prosazovat šetrné nakládání s odpady a snadnější třídění.