Dostala hlavní úlohu v představení spojujícím tři fragmenty z Juliette od Bohuslava Martinů a monodrama Lidský hlas, jehož autorem je Francis Poulenc. Premiéra bude 14. června.

Obě části inscenace jsou postavené na výkonu sopranistky Šrejmy Kačírkové. V první části zpívá part Juliette, v druhé zůstane na jevišti jako jediná protagonistka Lidského hlasu. Ztvární ženu, se kterou se rozešel milenec a která pomýšlí na sebevraždu. Divák ženu sleduje u telefonu při posledním hovoru s milencem.

"Je to taková moje one woman show. Možná to nejtěžší, co jsem v životě nastudovala," řekla Šrejma Kačírková.

První výzvou byla francouzština, které sice pěvkyně rozumí, ale aktivně jí nehovoří. S pilováním výslovnosti jí pomáhá koučka. Náročná je také práce s emocemi, které je nutné uvolňovat na jevišti postupně, aby představení mělo dynamiku. Režisér David Radok prý musí protagonistku chvílemi "brzdit".

Radok má pověst náročného režiséra – pedanta. "Trochu jsem se bála, všichni z něj mají respekt, ale je fantastický. Zatím se na nás pořád usmívá," uvedla držitelka dvou cen Thálie.

Kombinaci fragmentů z Juliette a Lidského hlasu už Radok nastudoval v Göteborgu, kde hlavní ženskou úlohu zpívala Švédka Kerstin Avemová. Šrejma Kačírková tamní inscenaci viděla, dobře tedy věděla, co ji čeká a jak moc bude brněnské představení záviset na jejím výkonu. Trémou prý netrpí, o zdraví pečuje v kryokomoře. Zkoušení monodramatu Lidský hlas je prý specifické, náročné, ale vlastně příjemné. "Nikdo mi to nekazí," řekla pěvkyně s nadsázkou.

Šrejma Kačírková je v angažmá v brněnském Národním divadle, hostuje také na dalších scénách. Na podzim ji v Brně čeká úloha Sofie v Růžovém kavalírovi. Jednou by se chtěla dopracovat k Manon Lescaut Giacoma Pucciniho. Ráda by si zazpívala také Mimi v Bohémě od stejného autora.

"Ale musím říct, že dostávám krásné příležitosti a že jsem za ně ráda. Čím těžší úkol, tím je to pro mě lepší," uzavřela Šrejma Kačírková.