Rozšiřování dálnice D1 na šest pruhů v místě křížení s dálnicí D2 a celková přestavba této komplikované křižovatky začne asi ve druhé polovině příštího roku. Státní Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) nyní vybírá zhotovitele přípravných prací a chystá soutěž na firmu, která bude křižovatku přestavovat, uvedli silničáři na sociální síti X. Náročná stavba bude trvat zřejmě až do roku 2028. Již nyní je situace v okolí této křižovatky především v dopravní špičce až kritická.

Stavba zahrnuje jak rozšíření D1, tak přestavbu D2 až ke křižovatce, z níž se odbočuje do Avion Shopping Parku. Doprava zde má být díky novému uspořádání samotné dálnice a připojovacích pruhů přehlednější a bezpečnější. Podoba křižovatky se změní, sjezdy a nájezdy mezi dálnicemi povedou jinudy. Součástí stavby je také rozšíření mostů přes Svratku a Svitavu. Předpokládané náklady jsou 3,8 miliardy korun.

Rozšíření D1 na šest pruhů přes Brno od 182. po 210. kilometr začalo letos v létě v nejvytíženější části tohoto úseku mezi 194. a 196. kilometrem

Omezení, která bylo nutné kvůli stavbě učinit, udělala z dálnice přes Brno především v dopravní špičce špunt, před nímž stojí řidiči někdy i desítky minut. Například při příjezdu z jihu po dálnici D2 už řidiči stojí často šest kilometrů před křížením s D1.

Silničáři se snaží některými úpravami zdržení zkrátit, ale problémy kvůli extrémně husté dopravě jen mírní

Využívají například variabilní omezovače maximální rychlosti či zákaz předjíždění kamionů. U výjezdů z dálnice je v pravém pruhu také žluté šrafování, které má zamezit tomu, aby v tomto místě stály kamiony. Řidiči tak mohou i z levého pruhu snáze z dálnice vyjet.