Rekonstrukce silnice mezi obcemi Bohdalice a Nesovice na Vyškovsku dnes končí a komunikace je zprovozněná. Při stavbě, rozdělené do čtyř etap, stavbaři opravili intravilánové i extravilánové úseky. Investorem stavby byla krajská Správa a údržba silnic, přičemž 1. a 4. etapu dělala společnost EUROVIA CS a 2. a 3. etapu pak STRABAG. V tiskové zprávě o tom informoval ředitel jihomoravských silničářů Roman Hanák.

Opravili téměř 8,5 kilometru

„V tomto předvánočním čase je to jednoznačně dobrá zpráva. Místní lidé tak mají komfortnější dopravní dostupnost do okolních obcí a zlepšilo se také silniční spojení Vyškova se silnicí I/50. Předmětný úsek komunikace je součástí Prioritní regionální silniční sítě, která je složena z vybraných úseků stávajících silnic II. a III. třídy, které plní funkce silnic vyšší třídy. Díky tomu byla také realizace rekonstruovaných úseků o celkové délce 8,499 km podpořena evropskou dotací,“ uvedl náměstek hejtmana pro dopravu Jiří Crha (ODS).

První etapa končila v Kozlanech

První etapa zahrnovala rekonstrukci silnice z Bohdalic do Kozlan, a to v konečné délce úprav 1,6 kilometru. V rámci rekonstrukce proběhla výměna asfaltového krytu a rozšíření vozovky. Vystavěli novou opěrnou zeď ve svahu před obcí Bohdalice a rekonstruovali autobusové zastávky. V Kozlanech nahradili novým původní most, který byl v havarijním stavu. „První etapu jsme zahajovali loni v květnu a dokončili ji o sedm měsíců později. Celkové náklady na tuto stavbu přišly na 37,346 milionů korun,“ upřesnil Roman Hanák.

S 2. a 3. etapou začali v červnu a skončili před pár dny

Ve 2. a 3. etapě probíhala rekonstrukce silnice v úseku od konce obce Kozlany po osadu Rošťoutky v délce asi 2,8 km a v úseku od osady Rošťoutky po křižovatku před obcí Milonice v délce cca 2,1 km. I tady se vyměnil asfalt, rozšířila vozovka a rekonstruovaly zastávky. „Náklady na realizaci těchto dvou etap se vyšplhaly na 93,130 milionů korun s tím, že rekonstrukce začala v červnu tohoto roku a končilo se před pár dny,“ popsal ředitel.

Čtvrtá etapa začala v Milonicích a končila v Nesovicích

Poslední čtvrtá etapa obsahovala rekonstrukci silnice v úseku od křižovatky před obcí Milonice po křižovatku s I/50 v obci Nesovice v délce asi dva kilometry. Kromě již zmíněných prací vystavěli v Milonicích novou železobetonovou opěrnou zeď v délce 178 metrů. A v Nesovicích také nahradil nový most ten původní, který byl v havarijním stavu.

Zlepší se dopravní obslužnost čtyř obcí

„V rámci této etapy byly náklady vyčísleny na 39 milionů korun, přičemž stavba trvala sedm měsíců a hotová byla v květnu tohoto roku,“ uzavřel Hanák. Rekonstrukce podle něj přispěje ke zvýšení plynulosti a bezpečnosti silničního provozu v celé lokalitě a také bude zajištěna lepší dopravní obslužnost obcí Bohdalice, Kozlany, Milonice a Nesovice.