03. 02. 2023 Dnes má svátek Blažej

Šalinou na kampus: kolem stavby už vysazují stovky stromů a keřů

Projekt Šalinou na kampus postoupil v Brně do další fáze. Kolem stavby tramvajové trati ze Starého Lískovce k Univerzitnímu kampusu už zahradníci vysazují stromy.
salina-kampus1

Foto:

DPMB

Výsadba měla být ukončena do konce května. „Vysazují se stovky keřů a téměř 300 kusů nových stromů. Především borovice, jasany, javory, duby, hlohy, jabloně, švestky, jírovce, muchovníky, jerlíny, liliovníky, a další. Kromě výsadby čeká lokalitu doplnění mobiliářem. Vše by mělo být hotovo do začátku léta,“ vypočítala zpravodajskému portálu BRŇAN mluvčí Dopravního podniku města Brna Barbora Doležalová.

A stavbaři přesně plní i harmonogram stavebních prací na samotné tramvajové trati. „Hotové jsou téměř všechny hrubé práce, hotový je v celé délce i tunel a pracuje se na většině zásypů,“ upřesnila mluvčí.

Na podzemní zastávce Západní brána dělníci dokončili zastřešení a plánuje se montáž eskalátorů a výtahu. „Stále tedy platí termín dokončení do konce letošního roku,“ sdělila Barbora Doležalová.

Projekt Šalinou na kampus tak nezastavila ani pandemie covidu, ani komplikované uzavírky. Od poklepání základního kamene v roce 2019 je nejdelší tunel pro šaliny postavený a vyhloubený v celé délce 619 metrů.

Jeho zasypáním a zatravněním loni skončila většina činností na povrchu a letos stavbaři pracují zejména v podzemí. První tramvaje po 912 metrů dlouhé trati za 1,4 miliardy korun projedou na konci příštího roku.

„V tunelu plánujeme instalovat veškeré zabezpečovací zařízení, ovládání výhybek, kamerový systém, osvětlení, informační systémy nebo požárně bezpečnostní zařízení. Vše je pak třeba propojit vzdáleným ovládáním s dispečinkem správce tunelu. A po provozních zkouškách zažádáme drážní úřad o spuštění do zkušebního provozu,“ vysvětlil oblastní ředitel firmy Metrostav Zdeněk Mička a omluvil se obyvatelům v okolí stavby za způsobené nepříjemnosti.

Podle starosty Bohunic Antonína Crhy (KDU-ČSL) dává projekt Šalinou na kampus smysl, protože se díky nové trati výrazně zkrátí cesta do nemocnice a Univerzitního kampusu.

„Ráno totiž jezdívaly tramvaje plné jen z Bohunic a z města už tak vytížené nebyly. A v odpolední špičce je to naopak: to jezdí tramvaje plné z města do Bohunic a Starého Lískovce, když se lidé vracejí z práce. Teď budou vytížené v obou směrech díky studentům a lidem, kteří jedou do nemocnice,“ míní Antonín Crha.

 

Líbí se mi

0
Zdroj:
Facebook
Twitter
Email

Exkluzivně pro Brňana

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT