Inscenace byla dle původního plánu zařazena do 45. sezony Zdroje. V té HaDivadlo reflektovalo současnou environmentální krizi, a to jak sérií přednášek a diskuzí Cyklus Klima, tak i svou lednovou premiérou, polodokumentárně tvořenou inscenací Naši – Studie rozhovoru o klimatické krizi. Režisér a umělecký šéf Ivan Buraj v novém titulu Vnímání spolu s kolektivem sleduje vnitřní melancholii vzdorného jedince procházejícího emoční proměnou. Jeho vnitřní rozpolcenost je ozvukem všudypřítomného environmentálního žalu, může být ale také podnícena pracovním vyhořením a sebereflexí herecké a obecně tvůrčí profese.

Autorský scénář se inspiruje texty Georgese Pereca (Muž, který spí, 1967) a Jeana-Philippa Toussainta (Koupelna, 1985) a je minimalistickým záznamem interiérového dění, v němž dochází jen k epizodickým anebo všednodenně nedokončeným mikrodramatům a setkáním. Hlavní postava Herce se nachází ve stavu rozdvojení, pobývá uvnitř i vně své hlavy a myšlenek (a paměti). Zjevná, ale mnohoznačná je jeho nevůle účastnit se dále, na dobu neurčitou, přehlceného světa venku. Divák se stává pozorovatelem Hercovy hypnotické cesty vedoucí k ozdravení, přijetí a nalezení nových, udržitelných modelů fungování.

Na scénu, kterou spoluvytvořila Lenka Jabůrková (Maloměšťáci, Náměsíčníci (imitace a tušení), vstupují za Hercem (Jiří Svoboda) také jeho kolegové (Mark Kristián Hochman a Magdalena Straková) jako fantomové či přátelé z hereckého souboru. Za působení zvukového designu Matúše Kobolky (Divadlo D’Epog, připravovaný Moby Dick v HaDivadle) mezi citacemi francouzskojazyčných námětů či novely Lászlá Krasznahorkaie (Od severu hora Od jihu jezero Od západu cesty Od východu řeka) prosvítají také původní dialogy sepsané ve spolupráci s filmovým režisérem a scenáristou Bohdanem Karáskem, jenž se podílel už na scénáři předcházející premiéry. „Slova se ve Vnímání týkají pojmenovávání věcí, nadproduktivity či individualismu jako gesta možné neempatie, či trpělivosti, mluvení balancuje mezi monologem a dialogem bez odpovědí; Herec se snaží zastavit akci i čas, přesto je záhadou, zda takový nerůst v realitě života i díla je vůbec možný,“ objasňuje dramaturg inscenace Matěj Nytra.

Vnímání zahájí v pátek 4. září 2020 46. sezonu HaDivadla s názvem Adaptace. HaDivadlo v jejím průběhu následkem pandemie uvede ještě jednu premiéru původně připravovanou pro 45. sezonu Zdroje. V listopadu se diváci mohou těšit na adaptaci nadčasového románu Hermana Melvilla Moby Dick v režii Rastislava Balleka. 

V rámci Centra experimentálního divadla HaDivadlo otevírá sezonu také společnou událostí připravovanou ve spolupráci s Divadlem Husa na provázku a platformou Terén – v pátek 18. září 2020 proběhne unikátní cyklus diskuzí Vykolejit, reflektující příčiny a kontexty nejen pandemické krize. Program za účasti řady hostujících osobností proběhne na Zelném trhu na hlavním sále Divadla Husa na provázku.