Pod heslem „Překvapení – památky, které tě baví“ chystá Turistické informační centrum (TIC) Brno nový háv podzemí v centru. Největší novinkou je otevření multimediální expozice nazvané Ohnivý kůň a drak ve Sklepě pod Novou radnicí.

„Jejím hlavním cílem je připomenout dějiny i pověsti Brna formou, která návštěvníky nadchne a ohromí. Vtipně a zábavně a zároveň v konfrontaci se současnými umělci a technologiemi. Zajímavý je i kontrast starého sklepa a nových moderních technologií,“ vysvětlila ředitelka TIC Brno Jana Janulíková.

Moderním trendem jsou také aplikace, například Play Brno, což je interaktivní hra s prvky rozšířené reality, která zábavnou formou představuje dominanty města i střípky z jeho historie. „Tahle aplikace třeba rozhýbe sochy, můžete v ní nakrmit krokodýla, šplhat s nahatým mužíčkem na kostel svatého Jakuba nebo sbírat mince, které proměníte za dárky,“ vypočítala vychytávky aplikace zastupitelka pro oblast marketingu a cestovního ruchu Kristýna Černá.

Podle ní je také třeba pořádně znovu rozhýbat kongresovou turistiku. „Před covidem obsadili ve všedních dnech brněnské hotely právě lidé, kteří do Brna přijeli třeba na třídenní kongres a o víkendech tam bylo prázdno. Dnes je to naopak – hotely jsou o víkendech obsazené tuzemskými hosty a přes týden jsou bohužel prázdné,“ uvedla Černá.

Magistrát se proto snaží hoteliéry podpořit informačním servisem a tím, aby mohli využívat městský marketing. „A snažíme se je podpořit i projektem Brno Convention Bureau, který má za úkol lákat do města konference, kongresy a veletržní akce, abychom se vrátili na čísla před rokem 2019. Jde nám hlavně o to, abychom přilákali do Brna typického byznys hosta, jak tomu bylo dřív,“ zdůraznila zastupitelka.

A připomenula statistiky, podle nichž v 1. čtvrtletí roku 2019 do Brna přijelo téměř 160 tisíc turistů, za stejné období předloni jejich počet klesl na 110 tisíc a nejdrtivěji se pandemie covidu projevila loni v 1. čtvrtletí, kdy do města přijelo necelých 15 tisíc turistů. V prvních třech měsících letošního roku se pak jejich počet zvýšil na víc než 94 tisíc lidí.

Muzeum města Brna zase připravilo pro návštěvníky nový prohlídkový okruh Špilberku, který je seznámí s historií hradu od 14. do 20. století. „Lidé se tak vůbec poprvé dostanou do míst, která byla dříve zavřená. Uvidí například nejkrásnější výhled na Brno z bašty svaté Anny a dostanou se i do prostor, které byly otevřené jen výjimečně při koncertech,“ sdělil ředitel Muzea města Brna Zbyněk Šolc.

A návštěvníci, kteří si pořídí kartu Brnopas, budou mít prohlídky celého Špilberku včetně stálých expozic zdarma. „Chceme tak podpořit jak větší prodej Brnopasu, tak i vyšší návštěvnost Špilberku. A chceme se dostat na čísla jako před covidem. Samotný hrad si v roce 2019 prohlédlo sto tisíc platících návštěvníků. Letos poprvé měříme i návštěvnost hradního areálu jako takového a tam odhaduji, že Špilberk navštíví 1,2 milionu lidí,“ řekl zpravodajskému portálu BRŇAN Zbyněk Šolc.