Spoje MHD v Brně budou o letních prázdninách jezdit méně často než dříve. O víkendu pojedou tramvaje po 15 minutách, dříve jezdily po deseti minutách. Interval na některých trolejbusových linkách se o víkendu prodlouží z 20 minut na 30. Na okružních autobusových linkách 44 a 84 ubude spojů ve všední dny. Vyplývá to z jízdních řádů zveřejněných na webu dopravního podniku. Podnik vypravuje příslušné množství spojů na základě objednávky města.Podle vedení města je tramvajová doprava hlavně o víkendech ovlivněna plánovanými rekonstrukcemi.

V zimě se četnost spojů snižovala kvůli tomu, že nebyl dostatek zdravých řidičů a kvůli covidu jezdilo méně cestujících. Když se na jaře vrátily jízdní řády k obvyklému stavu, jezdily na některých linkách spoje méně častěji než před prvním omezením. Například interval na páteřních linkách 1 a 8 se zvýšil z pěti minut na šest až sedm, stejně tak na lince 12. V době největší přepravní poptávky, tedy ráno a odpoledne jsou vozy plnější než dřív. Dopravní podnik částečně toto omezení kompenzoval vyšší kapacitou vozidel.

Tramvajové výluky přinesou samozřejmě dočasné komplikace, nicméně dopravní obslužnost celého území města zůstane maximálně zachována," uvedla brněnská primátorka Markéta Vaňková. Město i dopravní podnik podle ní dělají nadále vše pro to, aby měli cestující maximální komfort a současně aby zůstala brněnská městská hromadná doprava i v době extrémního růstu cen energií cenově dostupná.

Veřejnou dopravu víceméně v celé Evropě zasáhla nepříznivě nejprve pandemie covidu, která odebrala cestující, kvůli čemuž se snížily tržby. A poté začaly dopravce trápit rostoucí ceny elektrické energie a pohonných hmot. Města se staví k řešení problémů různě. Brno částečně kompenzuje nárůst cen energií a doplácí dopravnímu podniku peníze a částečně omezuje spoje. Jinde se rozhodli zvýšit cenu jízdného, což se v Brně a na jižní Moravě stalo naposledy v roce 2012.