Změna nastává po téměř pěti měsících omezení. V opačném směru průjezd jedním pruhem zatím zůstane. Stavba velkého městského okruhu Žabovřeská je rozdělena do dvou etap. První má být hotova do konce letošního roku. Druhá se měla začít stavět, ale rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže stavbu oddálilo. Ředitelství silnic a dálnic věří v její zahájení na konci října. Po kompletní dostavbě zmizí dosavadní dopravní "špunt" a celá západní část městského okruhu bude čtyřpruhová.
Stavba Velkého městského okruhu na Žabovřeské začala na podzim roku 2018. Projekt do budoucna odstraní zúžení mezi dvěma již vybudovanými úseky. Jeho první etapa je plánovaná na 20 měsíců, celková doba výstavby se ale může protáhnout z důvodu odvolání proti stavebnímu povolení. Už v době trvání první etapy by pak podle plánů měla navázat etapa druhá, která bude spočívat především v rozšíření silnice a budování tunelu ve skále nad řekou.
Podél stávající dvoupruhové silnice je vedena tramvajová trať. Úzký koridor mezi řekou a skalním masivem v současné době neumožňuje vést vedle sebe čtyřpruhovou komunikaci velkého městského okruhu společně s tramvajovou tratí. Realizací stavby se zúžení odstraní a tím se zklidní doprava v celém severozápadním sektoru města až po výjezd z Husovického tunelu. Tyto necelé 2 kilometry silnice jsou nesmírně důležitou částí brněnské dopravy.
Na podzim 2018 se začalo s přípravou staveniště kácením náletových dřevin a jejich štěpkováním. Následně pokračovala příprava výstavby první z lávek pro pěší, které přes Velký městský okruh na Žabovřeské v budoucnu povedou, budování opěrné zdi, přeložka vodovodu a zajištění kanalizace. Na jaře 2019 pak odstartovaly práce na mimoúrovňovém křížení Kníničská. v letošním roce se bude mimo jiné razit tunel pro tramvajovou dopravu.