„Koronavirová pandemie pro mnohé stavby znamenala řadu komplikací, opožděné dodávky nebo nedostatek personálu. Jsem velmi rád, že oprava ulice Merhautova není tímto případem a tramvajová doprava se sem vrátí v termínu, ve kterém jsme plánovali. Děkujeme dodavateli za zodpovědný přístup a všem cestujícím i místním obyvatelům za trpělivost během stavby,“ řekl generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.

Oprava tramvajové trati spočívala v kompletní výměně stávajícího kolejového roštu obou kolejí a zřízení nové konstrukce tramvajové tratě na betonových panelech včetně všech dostupných protihlukových opatření podle aktuálních technických trendů – antivibračních rohoží, pryžových bokovnic a podobně. Kryt tramvajového tělesa je proveden z tzv. tichého asfaltu a nově umožňuje pojíždění vozidly. Práce na trati byly rozčleněny do tří etap a byly koordinovány s opravou předjízdných pruhů.

Součástí projektu je i oprava zastávek Jugoslávská, které jsou nyní v obou směrech bezbariérové a do konce srpna budou opatřeny elektronickými panely, které cestujícím poskytnou informace o odjezdech spojů a mimořádných událostech v provozu. Zastávky Venhudova jsou nově bezbariérové. Úprava zastávek Zdráhalova na bezbariérovou bude dokončena na začátku července. Opravou prošel 1200 metrů dlouhý úsek ulice Merhautova od křižovatky s ulicí Jugoslávská po křižovatku s ulicí Provazníkova. Náklady na opravu tramvajové tratě a souvisejících konstrukcí jsou 114 miliónů Kč.