Po ukončení výluky na lince 4 má totiž k dispozici obousměrné vozy s 230 místy, protože se na linku 4 mohly vrátit vozy se 150 místy, které zde stačí, řekla mluvčí podniku Hana Tomaštíková. Postupně dopravní podnik usiluje o zvýšení kapacity tramvají na nejvytíženějších linkách, především na lince 12.

Obousměrné vozy musely na lince 4 jezdit déle než rok, protože kvůli výluce byla na Úvoze konečná, jež použití jiných než obousměrných vozů neumožňuje. "S ukončením výluky došlo ke změně výpravy vozidel i na několika dalších linkách, například 5, 6 a 12," uvedla Tomaštíková. Jde o vytížené linky, na části spojů přitom dosud jezdily vozy zhruba pro 150 lidí. Vyšší kapacita znamená větší komfort i proto, že lidé se nemusejí ve voze tísnit.

Dopravní podnik se snaží zvyšovat kapacitu vozů dlouhodobě. "Právě na lince 4 jezdily ještě před deseti lety sólo tramvaje T3, na lince 12 na některých spojích tramvaje K2. Do budoucna předpokládáme, že bychom nasadili stejně jako na linku 1 i na linku 12 vysokokapacitní soupravy," řekla Tomaštíková. Na lince 1 jezdí spojené vozy Vario LF a Vario LF2 a nabízí 276 míst, zatímco klasická souprava dvou vozů T3 jen 220. Vozy se střední kapacitou, mezi něž patří K2 či Anitra, mají zhruba 150 míst.

Vozidla dopravního podniku převezou denně v průměru milion lidí, přičemž tramvaje mají ze tří druhů dopravy největší podíl.