Návštěvníci se mohou těšit na novinky v cestovním ruchu, město Brno se na veletrhu představí na společném stánku s Jihomoravským krajem a jejich tématem pak bude prezentace Brna i destinace Jižní Morava z jiného úhlu pohledu.

Brno tento úhel spatřuje ve vědě, výzkumu, nových technologiích a jejich propojení s uměním i každodenním životem. Pro město je typické, že věda není uzavřena za zdmi vědeckých institucí, naopak je díky různým institucím přístupná všem. Působí zde významné firmy, které mění svět, a na jeden kilometr čtvereční připadá 282 studentů.

Vědu zábavným způsobem představí Brno také na svém veletržním stánku. S CEITEC MUNI si návštěvníci v pátek například zkusí izolaci vlastní DNA či budou skládat viry z papírů, Zoo Brno bude mít k dispozici 3D brýle s 360 stupňovým videem z Arktidy a také ledovou sochu, která bude mizet podobně rychle jako přirozené prostředí ledních medvědů. Velkým tématem roku 2019 budou výročí významných brněnských univerzit. Masarykova univerzita bude prezentovat MUNI Science Slam, ve kterém představí čtyři vědní obory a na stánku bude lákat na svoji oslavu 100 let od založení.

Brno ale není (jen) věda, dlouhodobě se pyšní také živým centrem a skvělou gastronomií. Tu budou prezentovat pravidelně se opakující barmanské show, které se budou střídat s ochutnávkami vína Jihomoravského kraje a piva ze Slavkovského minipivovaru. Gastronomie není jediné téma, ve kterém se bude kraj a město potkávat. Je jím právě onen „jiný úhel“. Jihomoravský kraj v jeho rámci představí neobjevené destinace a ty známé jinak.

Turistickou nabídku destinace Jižní Morava budou na veletrhu reprezentovat zástupci destinačních organizací zastupující pět turistických oblastí regionu. Společně představíme novinky sezóny 2019 včetně TOP cílů a akcí.

Doprovodný program bude lákat mimo jiné na věhlasný Slovácký rok do Kyjova, jehož 20. ročník se uskuteční v srpnu, nebo na návštěvu Archeoparku Pavlov. Na expozici nebude chybět ani téma modrotisku, který je od konce roku 2018 zapsán na seznamu kulturního dědictví UNESCO. O dobrou atmosféru na stánku se postará hudební vystoupení od swingu až po cimbálovou muziku.

Veletrh REGIONTOUR je prezentační platformou potenciálu cestovního ruchu v regionech, veletrh GO pak prezentuje tuzemské i zahraniční cestovní kanceláře a agentury. Kromě této nabídky a odborného programu bude na výstavišti také bohatý doprovodný program. Souběžně probíhá Festival krajových specialit a regionálních potravin RegFoodFest, mezinárodní soutěž Gastro Junior Brno a GO KAMERA – festival cestovatelských filmů, fotografií a publikací.

Kromě toho pavilon P nabídne také možnost vyzkoušet si různé sporty včetně golfu a vysokohorské turistiky či ochutnat exotické pokrmy v rámci extrémní gastronomie. V roce 2018 se na veletrzích prezentovalo 803 firem a navštívilo je přes 31 tisíc lidí. V letošním roce se zájemci navíc mohli zapojit do kampaně k veletrhu prostřednictvím soutěže #vzacnemalickosti, která končí 14. ledna 2019.