Na trati ze Střelic do Zastávky u Brna začne příští týden v úterý dlouhodobá výluka, která skončí až v polovině prosince. Důvodem jsou hlavní stavební práce na rozšíření a elektrizaci tratě, která je součástí rychlíkové tratě z Brna do Jihlavy. Zatímco osobní vlaky budou nahrazené autobusy v úseku Střelice – Rapotice, rychlíky nahradí autobusy mezi Brnem a Náměstí nad Oslavou. Vyplývá to z informací v náhradním jízdním řádu, který je k nalezení na webu Českých drah. Začátek výluky potvrdil i mluvčí Správy železnic Pavel Tesař.

Jeden pár rychlíků, první ranní z Brna a poslední večerní z Jihlavy, nahradí autobusy v celé délce trasy. Cestovní doba rychlíkem se prodlouží zhruba o několik minut. České dráhy zajistí na rychlíkových spojích i přepravu kol.

Místo osobních vlaků budou jezdit dvě autobusové linky

Linka A pojede mezi Rapoticemi a Střelicemi, linka B pouze mezi Omicemi a Střelicemi. Ráno však pojedou dva autobusové spoje už z Náměště nad Oslavou až do Střelic a odpoledne pojedou dva autobusy ze Střelic až do Náměště. I u cestování osobními vlaky se cestovní doba prodlouží, a to zhruba o deset minut. U osobních vlaků je převoz kol garantovaný pouze u vybraných spojů.

Stavební práce na trati mezi Střelicemi a Zastávkou jsou druhou etapou modernizace více než dvacetikilometrové tratě z Brna do Zastávky

Zatímco úsek do Zastávky bude stát 3,1 miliardy korun, úsek do Střelic je hotový od podzimu 2021 a železničáři za něj zaplatili 2,9 miliardy korun. Celá trať měla být hotová před více než deseti lety, ale kvůli odporu spolku Voda z Tetčic a chybám v projektové dokumentaci se stavba dlouhé roky stále odsouvala. Po modernizaci se bude na trati jezdit rychleji. Díky druhé koleji, která na dosud jednokolejné trati přibude, odpadnou zpoždění způsobená čekáním na protijedoucí vlak. Od prosince by také na spojích, které v Zastávce končí, měly jezdit moderní elektrické vlaky.