Společnost Kiwi.com je dosud převážně globálním prodejcem letenek, v dohledné době se ale chce stát globálním virtuálním dopravcem. To znamená poskytnout "na jedno kliknutí" cestovní doklad ode dveří ke dveřím. Generální ředitel a zakladatel firmy Oliver Dlouhý to řekl na konferenci v USA, napsala firma v tiskové zprávě.

Firma se profiluje hlavně jako technologická, která přináší do cestování moderní technologie. Mají zákazníkům zjednodušovat nákup cestovních dokladů a samotné cestování. V minulosti již představila několik inovativních cestovatelských produktů a nyní pracuje na tom, aby nabídla kompletní řešení pro nejvýhodnější cestu. "Zákazník si bude moci vše zařídit přes jednu platformu Kiwi.com, ať už se bude chtít vydat na tropickou dovolenou nebo se nechat odvézt taxíkem do jeho oblíbené restaurace," řekl Dlouhý.

Firma na jedné platformě poskytuje distribuční kanál pro všechny zúčastněné dopravce, a to jak letecké, tak železniční, autobusové, MHD i taxíky a alternativní služby pro individuální dopravu. Vzniká tak celosvětová dopravní síť. "I díky tomu můžeme partnerům-dopravcům poskytnout údaje o poptávce a cenách v reálném čase, což jim usnadní optimalizaci nabídky. Denně vyřizujeme více než 100 milionů vyhledávacích požadavků," uvedl Dlouhý.

Letos v říjnu Kiwi.com uvedla do rezervačního procesu tři typy virtuálního jízdného, čímž zajistila jednotné smluvní podmínky pro více než 750 leteckých a pozemních dopravců, se kterými spolupracuje. Zatím jde převážně o letecké dopravce s ohledem na historický vývoj firmy, která je na trhu sedm let.

Firma zaměstnává po světě 2800 lidí, hlavní sídlo má v Brně. Loni měla tržby 28 miliard korun, meziročně o polovinu více. Zisk rostl ze 78 na 111 milionů korun. Letos v červnu koupil většinový podíl akcií americký fond General Atlantic.