Hru, která začne pro veřejnost fungovat od čtvrtka 22. dubna, na který Den Země připadá, o víkendu testoval se svou rodinou organizátor hry Rostislav Smítal.

"Účelem našeho testování je zjistit funkčnost hry, podobně ji budou testovat i další rodiny. Vytvořili jsme dvě různé hry, jedna je určená pro rodiny s dětmi od pěti do deseti let, druhá pak pro týmy děti starších 11 let," řekl ČTK Smítal.

K hraní hry potřebují lidé pouze mobilní telefon připojený k internetu, nestahují žádnou aplikaci, do hry vstoupí prostřednictvím stránek Lipky. Tam se dozví, kde hledat jednotlivá stanoviště. Na místě ale nenajdou žádnou tabulku, schránku nebo QR kód, jak to u podobných her obvykle bývá.

"To, že opravdu našli příslušné stanoviště si ověří zodpovězením otázky, která se stanoviště nějak týká. Mají například zadat odpověď z infotabule nebo zodpovědět otázku, která se stanoviště týká. Pak je hra pustí dál a otevře se jim další úkol," popsal Smítal.

Hra pro menší děti je přivádí přímo do světa hmyzu poté, co vypily zmenšovací lektvar. V průběhu dvouhodinového putování po Kraví hoře se dozví, proč je hmyz v přírodě důležitý, že ho v posledních letech ubývá a jak jeho mizení zabránit.

Námět hry pro starší děti je detektivní pátrání po zmizelých čmelácích z louky za vesnicí. Mladí detektivové musí sesbírat informace a výpovědi svědků a pomocí rozluštění šifry dojít k řešení.

Zájemci se do hry mohou zapojit od čtvrtka 22. dubna, který je Dnem Země. Pro prvních 300 úspěšných řešitelů má Lipka připravené odměny, hra ale bude k dispozici až do odvolání.