Brněnská MHD se v pondělí po měsíci a půl vrátí k jízdním řádům pro všední dny, nepůjde však o jízdní řády totožné s těmi, podle nichž jezdily spoje před 28. lednem. Zatímco v ranní a odpolední špičce bude spojů tolik jako dříve, mezi ranní a odpolední špičkou jich proti dřívější době ubude. Vyplývá to z jízdních řádů, které zveřejnil na svém webu dopravní podnik.

Důvodem k zavedení prázdninových jízdních řádů byla vysoká nemocnost mezi řidiči, na přelomu ledna a února totiž kulminovala další vlna covidu a jeho varianty omikron. Zároveň kvůli tomu byla poptávka cestujících výrazně nižší a menší počet spojů plně postačoval. Jak však vlna ustupovala, byly spoje především v ranní špičce velmi plné a někteří cestující si stěžovali, že se do vozidla někdy ani nedostanou. Tento týden jsou v Brně jarní prázdniny.

V praxi budou jízdní řády vypadat tak, že například tramvajová linka 1 bude jezdit ve špičce po pěti minutách, ale mimo ni bude interval šest až sedm minut. Dříve byl celý den pětiminutový. Podobně jsou na tom i další linky. Dopravní podnik proto na některé vytíženější linky nasadí větší vozidla. "Týká se to například dvou třetin spojů na lince 9, na trolejbusových linkách takto zvýšíme kapacitu linek 30, 31 a 33," řekla mluvčí Barbora Doležalová. Linka 8, která ve špičce jezdí po pěti minutách, bude navíc posílená linkami 7 a 10.

Některé linky, hlavně autobusové, mají stejný jízdní řád jak v pracovní dny, tak o prázdninách.

Dopravní podnik v posledních měsících také intenzivně řeší otázku, jak čelit enormnímu zdražení elektřiny a nyní v posledních dnech i paliv. Město by tak mělo podniku dát za leden navíc 27 milionů korun. Situaci však musí řešit i nadále, protože podnik není "schopen korigovat tento nárůst žádným z vnitropodnikových opatření", napsal mluvčí radnice Filip Poňuchálek. Řešení se nabízejí tři, případně jejich kombinace. Jde o zvýšení plateb města dopravnímu podniku, omezení četnosti spojů a o zvýšení cen jízdného, které zdražovalo naposledy od 1. ledna 2012.