Brněnské letiště loni odbavilo rekordní počet cestujících, a to 686.867. Dosavadní rekord z roku 2011 byl o 128.000 cestujících nižší, uvedla v tiskové zprávě mediální zástupkyně firmy Letiště Brno Karolina Gnědin. Důvodem byla především rekordní letní sezona, z Brna létalo více charterů než v minulosti. Pravidelné linky fungovaly loni dvě – celoroční do Londýna a sezonní do italského Bergama. Druhé největší regionální letiště v Česku v Ostravě loni odbavilo 342.932 cestujících.

Od června do září letiště odbavilo 550.000 cestujících, což znamenalo meziroční růst téměř o polovinu. Útlum způsobený pandemií covidu-19 tím byl překonán a lidé odlétali na zahraniční dovolenou víc než v minulosti. Z Brna se v létě létalo do 29 destinací. Nejžádanějším letoviskem byla turecká Antalya, následovaly egyptské Marsa Alam, bulharský Burgas a egyptská Hurgada. „Loňský rok byl pro nás bezpochyby přelomový a dokazuje, že lidé cestují z Brna rádi a letiště si mezi nimi našlo své místo. Nabídka destinací, kam se lze z Brna letecky podívat, neustále narůstá a věřím tomu, že v podobném duchu budeme pokračovat i v letošním roce,“ uvedl člen představenstva Letiště Brno Jiří Filip.

Nejvytíženější linkou je díky celoročnímu provozu ta do Londýna, kterou využilo 110.000 lidí. Do Bergama letělo od března do října, kdy byla linka v provozu, 20.000 lidí

Letošní nabídka se má té loňské velmi podobat. „Mezi novinky bude patřit například egyptská Marsa Matrú (Marsa Matrouh), Kypr či Dalamán na Egejské riviéře v Turecku. V prosinci jsme navíc odbavili historicky první dálkový let s cestujícími do thajského Phuketu. Ten nyní létá jednou týdně až do konce března,“ uvedl Filip. Na jaře začne znovu fungovat linka do Bergama, letos bude létat častěji.

Mírně rostl objem nákladní přepravy, proti roku 2021 je trojnásobný a loni činil 11.653 tun zboží. Z Brna létají dvě společnosti denně do Paříže, Lutychu a do Lipska

Do budoucna vedení firmy uvažuje o rozvoji východní části letiště. Měl by zde vzniknout hangár pro údržbu letadel, nová stanice Letecké záchranné služby a prostor pro další rozvoj všeobecného letectví. „Chceme letiště rozvíjet jako multifunkční centrum pro různé typy letecké dopravy,“ uvedl Filip.

Letiště patří Jihomoravskému kraji, které je firmě Letiště Brno dlouhodobě pronajímá. V minulosti se vedení společně s městem a krajem snažilo přivést do Brna další pravidelné linky, což se však kromě krátké epizody letů do Mnichova nepodařilo a v současnosti tak letiště těží z velké části právě ze sílící poptávce po sezonní charterové dopravě. V zisku přes 30 milionů korun bylo Letiště Brno po odeznění pandemie covidu už v roce 2022, loňský výsledek nezveřejnilo.