Podle brněnského policejního mluvčího Petra Valy muži zákona v pondělí v Husovických tunelech zahájí zkušební provoz úsekového měření. Během něj se nastaví různé procesy, například předávání informací ze systému. Testování potrvá několik týdnů, poté policie vyhodnotí data a bude zahájen ostrý provoz.  „Hlavním cílem měření je zklidnění dopravy a bezpečnost provozu,“ dodal mluvčí Vala.

Kamerové měření však není podle ředitele brněnského Ředitelství silnic a dálnic Davida Fialy nic nového. „Už před dvěma roky jsme řekli, že systém v tunelu to umí a teď na to máme i certifikát. Kamery však primárně slouží například ke sledování cisteren s nebezpečným nákladem, abychom viděli, že to, co nám do tunelu vjede, to také na druhém konci vyjede,“ upřesnil zpravodajskému portálu BRŇAN David Fiala.

Dodal, že pokud policie bude chtít po silničářích data z kamer, tak je od nich dostane. „Stejný kamerový systém navíc nainstalujeme do Pisáreckého tunelu i galerie na Hlinkách, protože nám jde o bezpečnost provozu v tunelech, které obecně patří k nebezpečným úsekům na komunikacích,“ upozornil Fiala.

Měření v Husovických tunelech se však nelíbí například spolku Brno autem. „Trváme na svém stanovisku z roku 2019: nesouhlasíme se zaváděním úsekového měření na území Brna, které ani není podloženo daty o bezpečnosti provozu,“ napsalo vedení spolku na svém facebookovém profilu.

Podle místopředsedy spolku Davida Pokorného, kterým je zároveň brněnským zastupitelem za ODS s podporou Svobodných, nebyl o pondělním startu měření rychlosti předem informovaný ani ředitel Brněnských komunikací, ani radní pro dopravu Petr Kratochvíl.

„Z dosavadních informací nám vyplývá, že tímto způsobem měřit řidiče by bylo v rozporu s právními předpisy, stejně jako v případě kauzy Czech radar. Právě proto jsme se obrátili na právníky a věc prověříme,“ uvedl na sociální síti Pokorný.

Podle řidiče Tomáše Adi Adamíka jde úřadům a policii jen o pokuty a rozhodně ne o bezpečnost. „Drtivá většina úsekového měření je pouze o zisku do lokální kasy. Na dálnici, kde se pracuje a pohybují se tam lidé, to logiku má. V tunelech je to jen buzerace. Na druhou stranu, když to předem vím, tak snad nejsem debil a maximální povolenou rychlost dodržím,“ napsal v komentáři na facebooku Adamík.

V rouře Husovických tunelů směrem z Tomkova náměstí na Porgesovu ulici je nejvyšší povolená rychlost 60 km/h, v opačném směru je o 20 kilometrů v hodině nižší. Snížení rychlosti zavinila podle Fialy nabouraná SOS hláska. „Už poptáváme, kdo by to opravil, takže předpokládám, že po opravě ta čtyřicítka rychle zmizí,“ doplnil David Fiala.