Když chtějí klienti Centra sociálních služeb pro zrakově postižené v brněnské městské části Chrlice jet do centra města, využívají k tomu autobusovou linku 63. Jenže už za pár týdnů by tomu mělo být jinak.

„Dopravní podnik, který s námi moc nekomunikoval, začal linku omezovat s tím, že přestane jezdit do centra a nahradí ji linka 64. Z autobusu však budou muset lidé přestupovat v Komárově na jiné spoje. Nedovedu si moc představit, že třeba právě nevidomí nebo slabozrací cestující přecházejí poblíž Konopné ulice čtyřproudovou komunikaci, aby mohli přestoupit. I proto chceme původní linku zachovat,“ sdělil zpravodajskému portálu BRŇAN starosta Chrlic Lukáš Fila (ANO).

Vlaková stanice v městské části je podle něj pro zrakově postižené lidi poměrně daleko od ústavu na Chrlickém náměstí. „Chceme jen přiměřený komfort pro občany, zvlášť když je linka 63, která má v Chrlicích čtyři zastávky, vytížená,“ míní Fila.

Podle tuřanského starosty Radomíra Vondry (Žijeme zde) by měla nová linka 64 právě v jižní části Brna odbočit směrem na Starou osadu. Autobus číslo 63 přitom jezdí do centra už od začátku sedmdesátých let, což se na nějaký čas změnilo v době, kdy byl primátorem Roman Onderka (ČSSD). Před pěti lety provoz tehdy zrušené linky obnovili.

Starosta Fila říká, že dopravní podnik chce reorganizací dopravy na zmíněné lince ušetřit 3,5 milionu korun. „Chrlice čítají asi 3500 lidí, což je odhadem procento z počtu obyvatel Brna. A na MHD se podílíme částkou 20 milionů korun,“ vypočítal Fila s tím, že mají alternativní řešení v podobě přetrasování linky.

Jemu ani jeho kolegovi z Tuřan se příliš nelíbí ani to, že autobusy dopravního podniku zajišťují mnohdy lepší spojení z obcí na Brněnsku než z městských částí. „Moc nechápu, že třeba Sokolnice nebo Rebešovice mají výhodnější spoje než Chrlice nebo Tuřany,“ posteskl si Radomír Vondra.

Oba starostové by měli o lince 63 znovu jednat s dopravním podnikem v pondělí 10. května. Zřejmě i proto se vedení DPMB zatím nechtělo k věci moc vyjadřovat. „Tato problematika není ještě uzavřena, na stole je několik možných řešení,“ byla stručná mluvčí brněnského dopravního podniku Hana Tomaštíková.