Brněnský dopravní podnik koupí dalších 20 obousměrných tramvají Škoda ForCity Smart 45T. Nákup vozů za půldruhé miliardy korun posvětili městští radní. Dopravce by tak maximálně využil rámcovou smlouvu, která nákup až 40 vozů tohoto typu umožňuje. V tiskové zprávě to uvedla mluvčí dopravního podniku Hana Tomaštíková.

Výměna šalin je podle Vaňkové potřeba

Kromě masivní obnovy vozového parku trolejbusů a autobusů je podle primátorky Markéty Vaňkové (ODS) třeba pokračovat i v modernizaci tramvají. Těch v moravské metropoli jezdí téměř tři stovky. „Některé z nich se i přes důslednou péči blíží hranici své životnosti a bohužel už nevyhovují dnešním požadavkům na nízkopodlažnost vozidel hromadné dopravy. Jejich náhrada za nové vozy je tedy zcela na místě. Obousměrné tramvaje využíváme nejen na pravidelné lince z Líšně k Univerzitnímu kampusu, ale také při výlukách a operativních dopravních opatřeních,“ sdělila primátorka.

Na tramvaje získali dotace 630 milionů korun

Městský dopravce nyní provozuje pět tramvají typu Škoda ForCity Smart 45T, do konce příštího roku přibude dalších 15 vozů. „Na ně podnik loni získal dotace ve výši 630 miliónů korun z Integrovaného regionálního operačního programu. Dopravní podnik se nyní vzhledem k nutnosti obnovy vozového parku rozhodl naplno využít rámcové smlouvy a pořídit zbylých 20 vozů a my tento záměr podporujeme,“ řekl radní pro dopravu Petr Kratochvíl (ODS).

Za dvacet vozů dají 1,5 miliardy korun

Předpokládané celkové náklady na dvacet vozidel činí 1,5 miliardy korun. Brno by tak na konci roku 2026 mělo v provozu všech 40 obousměrných vozů. Ty mají ve městě pod Špilberkem všestranné využití a zmodernizují vozový park tramvají.

Tramvaje mají moderní elektrickou výzbroj

Dopravní podnik aktuálně provozuje 36 obousměrných tramvají, pět z nich je typu Škoda ForCity Smart 45T a 31 typu KT8. „Tramvaje ForCity Škoda 45T jsou obousměrné, plně klimatizované a nízkopodlažní vozy o délce 31 metrů a kapacitě 233 cestujících. Jsou osazeny moderní elektrickou výzbrojí, která rekuperuje část elektřiny při brzdění zpátky do sítě. Výrobce Škoda Transportation tento typ zkonstruoval speciálně pro Brno,“ dodala Hana Tomaštíková.