Dopravní situace zůstane v létě, na podzim i v dalším roce velmi komplikovaná. K současným velkým stavbám totiž přibudou další a nejkritičtější situaci lze v následujících letech očekávat v jižní části města kvůli rozšiřování dálnice D1 na šest pruhů. Podle radního pro dopravu Petra Kratochvíla (ODS) je investic různých investorů hodně, což je podle něj dobře, ale řidiči jejich dopad pocítí. Řekl to dnes na tiskové konferenci.

Město se podle něj snaží stavby koordinovat, ale kvůli různým, někdy i dlouhým průtahům ve výběrových řízení, se nedaří vždy dodržet naplánovaný harmonogram.

Silně omezený je v současnosti provoz po dlouhém úseku jižní části velkého městského okruhu, část řidičů tak raději volí cestu po dálnici D1. Už 1. srpna však začne první etapa rozšiřování dálnice, a to mezi 194. a 196. kilometrem. Sice bude zachovaný provoz dvěma pruhy v každém směru, které však budou zúžené a nebude k dispozici odstavný pruh. Zároveň nebude možné sjet z Vídeňské ulice ve směru od Pohořelic na dálnici D1 směrem na Olomouc a Ostravu. Tranzitní doprava z Rakouska a od Znojma tak bude muset hledat jižně od Brna jiné alternativy. A také na dálnici D1 ve směru na Prahu nebude možné najet z Hněvkovského ulice. S ohledem na intenzitu dopravy lze očekávat kolaps dopravy při jakékoliv mimořádnosti.

Podle ředitele brněnského závodu Ředitelství silnic a dálnic Davida Fialy by zhruba o rok později měla začít také přestavba křižovatky dálnic D1 a D2, takže nejzatíženější dálniční úsek na jižní Moravě se stane úzkým hrdlem na několik let. Už dnes se zde v dopravní špičce tvoří dlouhé pomalu jedoucí kolony i v případě, kdy se nestane nic mimořádného.

Vedle řady již zahájených staveb, které komplikují situaci přes léto a některé budou pokračovat i na podzim, bude v srpnu problematická i cesta po velkém městském okruhu ve směru z Pisáreckého do Královpolského tunelu

V souvislosti s převáděnín dopravy v Žabovřeské ulici do protisměru kvůli pokračující stavbě budou muset řidiči jezdit přes světelnou křižovatku kolem pisárecké vozovny. „Řidiče nejenže prosíme od 1. do 22. srpna o trpělivost, ale pokud možno i o to, aby tudy nejezdili, pokud to není nutné,“ řekl Fiala.

Město také zveřejnilo seznam velkých staveb, které začnou příští rok. Jde o práce v Jihlavské ulici kvůli připojení rozvojových lokalit v Západní bráně na inženýrské sítě. Počítá se s uzavřením Údolní ulice od Husovy po Úvoz kvůli kompletní rekonstrukci, s opravou Černovické ulice, uzavřením Olomoucké ulice nad Černovičkami, s opravou mostů v Ostravské ulici přes Černovičky a Bělohorskou, opravou tramvajové trati v Zábrdovické ulici kvůli napojení Šámalovy a Nové Zbrojovky a uzavírka čeká také vytíženou okružní křižovatku na styku Bedřichovické a Hveizdoslavovy.