Podle zjištění zpravodajského webu Brňan.cz jsou už hotové základy trakčních stožárů u první traťové koleje, na níž dělníci zároveň s tím opravují železniční svršek a dělají tam i další stavební úpravy. Dokončení prací s předpokládanými celkovými náklady 2,7 miliardy korun se předpokládá v závěru příštího roku. Poté chce Správa železnic elektrizovat navazující úseku do Zastávky u Brna. Ve zmíněném úseku se také budují nové zastávky v brněnském Starém Lískovci a Ostopovicích. „V prvním případě stavbaři vybudovali šikmý přístupový chodník, který spojí budoucí ostrovní nástupiště s novým podchodem. V místě zastávky v Ostopovicích se přestavuje most, který bude sloužit jako přístupová cesta k nástupišti u druhé traťové koleje. Díky rozšíření se pod něj vejde také chodník pro cestující,“ uvedla mluvčí Správy železnic Radka Pistoriusová.
Nová nástupiště se budují také u první koleje na dvou stávajících zastávkách. V Troubsku se nástupní prostor přesune na druhou stranu přejezdu, takže bude naproti nástupišti pro vlaky ve směru z Brna. Na zastávce Střelice dolní se poloha nástupišť nezmění. V plném proudu je také výstavba mimoúrovňového podchodu ve stanici Střelice, kde vznikne ostrovní nástupiště. Celý rekonstruovaný úsek končí za stanicí, kde se momentálně rozšiřuje zářez pro položení druhé koleje. Celý traťový úsek pokryje elektřinou střídavá trakční soustava. „Současně dostane nové zabezpečovací zařízení, které se bude po dokončení dálkově ovládat z brněnského hlavního nádraží,“ upřesnili správci železnic. Po vybudování evropského vlakového zabezpečovacího systému ETCS budou vlaky z Brna do Střelic svištět maximální rychlostí 120 km/h, do té doby pojedou vlakové soupravy maximálně stokilometrovou rychlostí. Stávající i nové zastávky budou mít nástupiště s normovou výškou 55 centimetrů nad kolejí a bezbariérovým přístupem. „Stanice Střelice získá kromě vnějšího nástupiště u výpravní budovy také jedno ostrovní. Přístup na ně bude z podchodu po schodištích nebo výtahem. Délka všech nástupišť bude od 170 do 220 metrů,“ upřesnila Správa železnic.