Nejstarší loď dopravního podniku se vrací na hladinu brněnské přehrady. Po nucené přestávce, kdy loď Brno prošla kompletní rekonstrukcí elektroinstalace, vypluje sobotu. Zpravodajský portál BRŇAN o tom informovala mluvčí dopravního podniku Barbora Doležalová.

Loď byla vyrobena v roce 1948, je tak nejstarší z brněnské flotily. Doplní tak šestici lodí dopravního podniku.  „Rekonstrukce elektroinstalace si vyžádala celkovou opravu kabeláže, řídicího pultu, ale i ovládacích prvků. Práce za více než 1 milion korun bylo nutné udělat, jelikož původní elektroinstalace již nevyhovovala předpisům a technickým požadavkům,“ popsal generální ředitel DPMB Miloš Havránek.

Loď Brno (dříve Úderník) je nejstarší lodí a její trup byl vyroben v pražské loděnici. O zbytek nástavby se postarali pracovníci dopravního podniku během první poloviny roku 1949. „V letošním roce jsme doposud převezli téměř 180 tisíc lidí. Pokud vydrží dobré počasí a zájem ze strany veřejnosti, možná překonáme loňský rekord, kdy lodě svezly téměř 286 tisíc cestujících, což je od 80. let minulého století vůbec nejvíc,“ doplnil Havránek.

V plavební sezóně zajišťuje DPMB pravidelnou linkovou dopravu loděmi na elektrický pohon z Brna – Bystrce do Veverské Bítýšky. Celková plavební dráha je necelých 10 km dlouhá a lodě ji ujedou za 70 minut.