Histo Cup má na Automotodromu Brno velkou tradici, ale už dvakrát se v původním jarním termínu nemohl uskutečnit kvůli protiepidemickým opatřením. Teď se tedy do jihomoravské metropole vrací v termínu 9. a 10. října.

 „Moc nás potěšilo, že se více méně ze dne na den podařilo s organizátory vyjednat podzimní termín. Pro fanoušky je to ještě příjemnější zpráva v tom smyslu, že se jedná o poslední podnik sezóny a závodníci budou bojovat o tituly ve svých kategoriích. Bude se tedy rozhodně na co dívat,“ popsala podstatu historického šampionátu předsedkyně představenstva společnosti Automotodrom Brno Ivana Ulmanová. 

Podle ní by si leckdo mohl myslet, že jezdci mají tendenci své stroje šetřit, ale opak je prý pravdou. „Závodníci startující v Histo Cupu jsou známí tím, že si nedají nic zadarmo a jdou do každého souboje naplno,“ dodala Ulmanová.

I přes slžitou sezónu, kterou poznamenala pandemie koronaviru, se tak organizátorům podařilo uspořádat hned osm závodních víkendů, jehož vrcholem budou právě závody na brněnském okruhu.

A Hist Cup si oblíbil i známý okruhový komentátor Martin Straka, protože jde o jedinečnouvidět spatřit na vlastní oči v ostré akci skutečně legendární vozy. V Brně totiž budou podle něj startovat budou desítky cestovních, GT i formulových vozů, přičemž řada z nich má za sebou velký příběh.

„Třeba brněnský závodník David Bečvář závodí v Jaguaru XJS, což je přesná replika auta z roku 1984, se kterým Tom Walkinshaw a Hans Heyer v Brně vyhráli. Walkinshaw tak navázal na Louise Chirona, protože byl od jeho dob prvním, kdo dokázal na původním Masarykově okruhu zvítězit třikrát za sebou,“ upřesnil zpravodajskému portálu BRŇAN expert na automobilové závody. 

A právě Bečář je podle něj ve velké formě, v posledních šesti závodech pokaždé vyhrál a má nejvyšší ambice i na své domácí trati.

Diváci mohou na Histo Cup dorazit bez výraznějších omezení. Musí však doložit bezinfekčnost. Stačí potvrzení o očkování, testu nebo o prodělání nemoci.

„Většina závodů se koná v neděli, proto vypravujeme z Mendlova náměstí v Brně speciální linku MHD, která fanoušky zdarma doveze až k okruhu. Samozřejmostí je i velkoplošná obrazovka v prostoru startu a cíle, na které mohou diváci sledovat dění na celé dráze,“ upřesnila manažerka akceJana Božková s tím, že jednodenní vstupenka stojí 200 korun, víkendové vstupné pakpřijde na tři stovky.