Tříkilometrovou jihovýchodní část brněnského velkého městského okruhu od Černovické ulice po Jedovnickou chce Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) stavět v letech 2027 až 2030. Aktuálně má dokončený koncept pro územní řízení a nyní pracuje na jeho připomínkování, uvedla v tiskové zprávě mluvčí ŘSD Lucie Trubelíková. Silničáři zveřejnili také devítiminutové video, v němž ukazují, jak má tato část okruhu vypadat.

Na jižní straně se nová čtyřpruhová silnice odpojí od Černovické ulice, zahloubená povede pod Olomouckou a Ostravskou ulici překoná po mostě. Křížení se čtyřpruhovou Ostravskou bude nejvýraznější stavbou této části okruhu, protože půjde o třípatrovou mimoúrovňovou křižovatku. Na severu se napojí na Jedovnickou ulici a křižovatka Jedovnické a Bělohorské bude mimoúrovňová. Vznikne také nové napojení spalovny, pro jejíž obsluhu bude sloužit nová samostatná silnice.

Na sever od spalovny má okruh později zaústit do tunelu pod sídlištěm Vinohrady, který by silničáři chtěli stavět v letech 2028 až 2033

Kvůli stavbě části okruhu je potřeba přeložit tramvajovou trať, vznikne také několik kilometrů cyklostezek a chodníků a území by mělo být po dokončení stavby lépe prostupné pro pěší i cyklisty. Dnes tvoří především Ostravská a železniční trať nepřekonatelnou bariéru.

Díky stavbě východní části městského okruhu se uleví Židenicím od tranzitní dopravy, která dnes jezdí Svatoplukovou a Gajdošovou ulicí

Do té doby, než bude i hotový tunel pod Vinohrady, se ale obyvatelé tohoto sídliště obávají, že tranzitní doprava pojede Rokytovou, Žarošickou a Jedovnickou ulicí a doprava v této části města se výrazně zkomplikuje. Letos mají být dokončené další dvě části městského okruhu, a to v Žabovřeské ulici a také od Tomkova náměstí k Rokytově ulici.