Vyplývá to z výsledku dnešního několikahodinového jednání zástupců ministerstva dopravy, Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) a sdružení železničních nákladních dopravců ČR Žesnad.cz. Nákladním dopravcům se nelíbily původní plány na jejich kapacity v souvislosti s plánovaným přesunem hlavního nádraží v Brně.

Dosud má v brněnském železničním uzlu nákladní doprava zajištěn vlastní průjezd, který je oddělen od osobní dopravy. Jeho modernizace však podle výkonného ředitele Žesnad.cz Oldřicha Sládka s tímto oddělením nepočítá, čímž podle něj hrozí provozní kolize s osobní dopravou a nedostatkem míst na železnici pro nákladní dopravu.

Podle mluvčí SŽDC Kateřiny Šubové na jednání jednotlivé strany prezentovaly své návrhy řešení, které by měly minimalizovat riziko nedostatku míst pro nákladní dopravce. Definitivní řešení ale setkání nepřineslo. Jednotlivé návrhy nyní budou zpracovány SŽDC a jejich posouzení bude na Centrální komisi ministerstva dopravy.

O přestavbě železničního uzlu se v Brně hovoří desítky let. Město i kraj upřednostňují přesun Hlavního nádraží k řece, do míst dnešního Dolního nádraží. Druhou variantou je komplexní rekonstrukce současného hlavního nádraží pod Petrovem.