Hned v úvodu příštího roku začne ve funkci koordinátora pracovat odborník, který bude mít za úkol sestavit harmonogram, z kterého bude jasné, kde a jak dlouho bude v daném místě plánována výstavba. Následně bude vyhodnoceno, jaká je vlastně potřebnost které stavby a která dostane přednost. „Není možné, aby se stavělo nekoordinovaně na několika místech Brna a lidem byla znemožněna průjezdnost městem. Dlouho jsme tuto záležitost prosazovali, a to i v rámci minulé koalice, až nyní se to podařilo,“ uvedl náměstek primátorky města Brna Petr Hladík.

Nová pracovní skupina, v čele s jedním odborníkem, se bude scházet od ledna příštího roku minimálně jednou za měsíc a bude popisovat koordinaci stanovených staveb. Vedoucím nové skupiny bude generální ředitel Brněnských komunikací Luděk Borový.

Situace je nyní taková, že po městě je mnoho dopravních staveb a vznikají kolony. „Smyslem celé skupiny bude, aby všechny městské společnosti byly schopny zkoordinovat své hlavní liniové stavby. Díky tomu by měl být jejich dopad na dopravu v Brně co možná nejmenší,“ říká radní pro oblast dopravy Petr Kratochvíl.

Pracovní skupina se bude zabývat třeba i optimalizací frekvence blokových čištění s ohledem na vytížení komunikací v dopravní špičce, v oblasti investic pak posílí předprojektovou investiční přípravu a průběh jednotlivých investičních akcí. Přitom se kompetence koordinátora nebudou křížit s rolí odborů dopravy a investic Magistrátu města Brna. Ty v ní totiž budou mít jako zástupce své vedoucí, dalšími členy budou zástupci akciových společností Brněnské vodárny a kanalizace, Dopravní podnik města Brna, Technické sítě Brno a Teplárny Brno. Pracovní skupina bude posuzovat především vhodnost termínů zahájení a ukončení výkopových prací z hlediska koordinace dalších staveb.