Správa a údržba silnic Jihomoravského kraje (SÚS JMK) má v plánu letos realizovat 79 staveb, z toho 38 mostů. Do těchto akcí a plánovaných nových staveb půjde celkem 2.301 mld. korun, a to s předpokladem, že se podaří dotačně získat všechny žádané peníze. Zpravodajský portál BRŇAN o tom v tiskové zprávě informoval ředitel SÚS JMK Roman Hanák.

Z rozpočtu JMK bude investováno 579 mil. Kč, předpoklad dotací IROP/ITI je 1.426 mld. Kč, a předpokládané dotace z SFDI je 296 mil. Kč. Financování dnes schválili krajští radní.

„Dobrou zprávou je, že naši silničáři mohou počítat ještě s částkou 360 milionů z krajských daňových přebytků. Necelá polovina půjde na financování obchvatu Čebína, ostatní pak na realizaci infrastruktury a na nákup nové techniky,“ uvedl hejtman kraje Jan Grolich (KDU-ČSL).

Všechny projekty, které i v tomto roce SÚS JMK realizuje, jsou financovány z rozpočtu JMK, s podporou Státního fondu dopravní infrastruktury nebo dotačně z EU. „Na rekonstrukce a opravy silnic počítáme v krajském rozpočtu s částkou přesahující 527 milionů korun. Na obnovu kvality mostů, jejich bezpečnost a drobné opravy půjde asi 52 milionů korun. Ostatní pokryjeme z dotací,“ dodal radní Jihomoravského kraje pro oblast dopravy Jiří Crha (ODS).

„K největším stavbám letošního roku patří obchvat Čebína (II/385), kam půjde 350 mil. korun, na silnici II/374 Rájec dokončujeme v letošním roce průtah, náklady této stavby se pohybují kolem 222 mil. korun. A v Blansku na silnici III/37937 dokončujeme přemostění v celkovém nákladu 218 mil. korun,“ popsal ředitel Správy a údržby silnic Jihomoravského kraje Roman Hanák.

Dalších 7 milionů investuje SÚS JMK do zlepšení protismykových vlastností ve vybraných nebezpečných úsecích, na osazení a obnovu svodidel, na zábradelní svodidla na mostech nebo na  zvýraznění a obnovu vodorovného dopravního značení. Program letošních investic pak počítá i s částkou jednoho milionu korun, která půjde na kontrolní měření hluku, průzkumy a hlukové studie. Dalších 7, 385 mil. Kč půjde na zajištění bezpečnosti provozu, z 95 % je částka kryta z Fondu Besip.

„Z plánovaných staveb na další roky bych rád zmínil obchvat Blučiny za asi 800 mil. korun, dále pak obchvat Tuřan za předpokládaných 300 mil. korun a obchvat Hradčan za asi 280 mil. korun,“ uzavřel Hanák.