Krajští silničáři mají na zimu plné skladové haly, dnes vyjely posypové vozy poprvé
Foto:
Správa a údržba silnic Jihomoravského kraje
Správa a údržba silnic Jihomoravského kraje (SÚS JMK) zajišťuje v nadcházejícím zimním období komplexní zimní údržbu na silnicích II. a III. třídy v celkové délce téměř 4 tisíc kilometrů. Silničáři mají k dispozici zásobníky pro skladování rozmrazovacích kapalin na celkových 441 000 litrů a dále pak cca 25 000 tun inertních materiálů, které jsou dle spotřeby a zkušeností rozděleny po oblastech, v rámci celého kraje. Informovali dnes silničáři v tiskové zprávě.
Kromě krajských silnic má i letos SÚS JMK v údržbě státní silnice I. třídy na území Jihomoravského kraje, mimo těch v Brně, a to v celkové pasportní délce cca 392 km. Krajští silničáři nezajišťují údržbu silnice I/52 v úseku D1 – sjezd Rajhrad a dálnice D 52, tyto obsluhuje Ředitelství silnic a dálnic v rámci jejich střediska v Chrlicích.
„Silniční síť v Jihomoravském kraji je po dobu zimního období rozdělena do tzv. „pracovních okruhů“, kterých je celkem 102 s průměrnou délkou cca 40 km s vazbou na stanovené časové lhůty, kapacitní výkony používaných mechanismů a klimatické podmínky. Tyto pracovní okruhy nezahrnují zimní údržbu cca 56 km silnic I. třídy a cca 121 km silnic II. a III. třídy ve městě Brně, jmenované jsou v plné obslužnosti Brněnských komunikací,“ uvedl provozní náměstek ředitele SÚS JMK Milan Macháček s tím, že jsou jasně definované časové lhůty pro zmírňování závad ve sjízdnosti.
Z praktického hlediska to pak znamená, že na dálnicích a rychlostních silnicích bude sjízdnost zajištěna do 2 hodin, na silnicích zařazených do I. pořadí do 3 hodin, II. pořadí do 6 hodin a III. pořadí do 12 hodin. Z organizačního hlediska zajišťuje SÚS JMK zimní údržbu v řadě okruhů ve vlastní režii, na některých pak fungují externí společnosti.
„I v letošním roce máme několik silničních úseků, kde zimní údržba probíhat nebude. Jedná se o takové, na nichž není provozována osobní linková doprava, a dlouhodobě mají malý dopravní význam. Celkově se jedná cca o 104 km,“ doplnil náměstek Macháček.
Zimní údržbu zajišťují speciální autosypače. Při sněžení jsou používány další smluvně zajištěné mechanismy – traktory s radlicemi, kterých je k dispozici cca 200, dále nakladače a nákladní automobily se šípovými pluhy, kterých je k dispozici celkem 11
„Údržbové vozy dnes vyjely poprvé. Ošetřili jsme silnice v okolí Boskovic, Letovic, Kuřimi a Tišnova. Na zmiňovaných komunikacích byla mrznoucí mlha,“ popsal temní cestmistr.
„Pro odstraňování větších sněhových vrstev má Správa a údržba silnic Jihomoravského kraje celkem 9 sněhových fréz. Dále je vybavena 2 speciálními ledořezy, které jsou umístěny na cestmistrovstvích v Boskovicích a ve Vyškově a jsou určeny k odstraňování ujetých vrstev sněhu, především se jedná o vyjeté koleje na inertně udržovaných úsecích silnic,“ popsal ředitel SÚS JMK Jindřich Hochman, který dále dodal, že společně se zahájením zimního období je také zajištěn provoz meteostanic.
NEJČTENĚJŠÍ
Exkluzivně pro Brňana
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT
- Krajští silničáři mají na zimu plné skladové haly,…
- Mateřskou školu pro 120 dětí plánují stavět v Žele…
- Advent v kostele u sv. Jakuba v Brně? Určitě přijď…
- Část Brno-Bystrc připravuje za 30 milionů korun re…
- Začala oprava Jižní brány a skleníkové terasy brně…
- Hospitalizaci onkologickým pacientům v Brně zpříje…
- Vánoční stromek v květináči? Nadace je do brněnský…
- Mezi Vinohrady a Židenicemi v Brně vzniká bytový k…
- ČOI zabavila na tržnici v Hatích padělky v hodnotě…
- Kometa a Sparta po debaklech odehrají domácí odvet…
Přinášíme vám aktuální události z Brna a okolí. Přehledné zpravodajství, krimi, sport, kulturu a veřejné dění v Brně – denně pro vás vybíráme ty nejdůležitější zprávy z našeho města. Chybí vám tu něco? Napište nám.
