Kvůli poškozenému železničnímu mostu přes Svratku v Brně a jedné neprůjezdné koleji nebudou od pondělí 9. ledna jezdit osobní vlaky ve směru do Zastávky u Brna a Náměště nad Oslavou z brněnského hlavního nádraží, ale z dolního nádraží. Jak dlouho tento stav potrvá, není zatím jisté, ale předpokládá se, že nejméně několik měsíců. Vlaky ve směru na Moravské Bránice budou vyjíždět z hlavního nádraží o dvě až čtyři minuty dříve, uvedl v tiskové zprávě mluvčí společnosti Kordis JMK Květoslav Havlík.

Na hlavní nádraží se naopak vrátí osobní vlaky jezdící z Brna ve směru na Tišnov, na Židlochovice a Hustopeče.

Že jsou pilíře a mostní pole poškozené, zveřejnila Správa železnic před Štědrým dnem a na most vložila mostní provizorium. To umožnilo využívat alespoň jednu ze dvou kolejí, jichž se poškození mostu dotklo. Pravá kolej ve směru do Horních Heršpic však zůstává vyloučená, kvůli čemuž se výrazně snížila kapacita hlavního nádraží.

Do pátku budou přes dolní nádraží jezdit ještě osobní vlaky na Tišnov, Židlochovice a Hustopeče, v pondělí z něj budou vyjíždět vlaky do Zastávky a Náměště

Toto opatření bude platné od půlnoci do 20:00 ve všední dny, večer a o víkendech budou všechny spoje jezdit na hlavní nádraží. Vlaky z dolního nádraží neobslouží ani stanici v Brně-Horních Heršpicích. Mezi dolním a hlavním nádražím bude zajištěná náhradní autobusová doprava podle odjezdů a příjezdů vlaků.

Správa železnic nyní řeší, zda bude možná dočasná a rychlá úprava mostu, která umožní plnohodnotný provoz

Zároveň řeší kompletní opravu, k ní však bude potřebovat nejprve vytvořit projektovou dokumentaci a poté vybrat ve výběrovém řízení stavební firmu, která opravu zajistí. Správa železnic uvedla, že podle prvotních zjištění je pravděpodobné, že za porušení mostu mohou práce v korytě Svratky, které jsou součástí stavby protipovodňových opatření. Město, které je investorem této stavby, zatím jen uvedlo, že od léta se nedělaly blízko mostu žádné práce, které by způsobovaly otřesy.